CoconutJoiner Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Vi har kun balkongflagg hos oss og lurer på hva vi skal gjøre på olsok i morgen som skal flagges på halv stang. Flagget vårt kan ikke senkes til halv stang, skal vi da flagge eller la vær? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Har lurt på det samme. Det finnes ingen lover som regulerer dette, og eventuell skikk og bruk har tilsynelatende gått litt tapt. I hvertfall finner jeg ingenting om det på nettet. Selv velger jeg antagelig å la det være. Geir Lenke til kommentar
CoconutJoiner Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Har jo googlet litt og det eneste jeg finner er en håndfull forskjellige nettsider med samme teksten: "De private balkongflaggene kan heises og fires som et stangflagg. Noen balkongflagg har line og kan fires på halv stang ved sorgmarkering." Hadde vært fint om noen kjente til noe utfyllende... Er jo litt spesielt i morgen og jeg vil nødigst støte noen. Lenke til kommentar
Emilia Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Vi har kun balkongflagg hos oss og lurer på hva vi skal gjøre på olsok i morgen som skal flagges på halv stang. Flagget vårt kan ikke senkes til halv stang, skal vi da flagge eller la vær? Balkongflagget vårt har ikke line, men plastringer som hver har en bitteliten umbracoskrue. Vi løsnet på de nå og det gikk helt fint å få det ned på halv stang. :-) Hvis dere verken har det eller line, så vet jeg ikke. Fant ikke noe om det på flaggregler.no... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå