Black Star Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg lurte rett og slett på om noen med et Canon EOS 550D (eller lignende Canon-modell) kan sjekke ut noe for meg (eller vet noe om det). Når man kobler Canon EOS 550D til TV'en med medfølgende AV-kabel, kan man da trykke på DISP knappen på kameraet for å fjerne tekst og annen info på TV-skjermen? Vi har en kunde der jeg jobber som hardnakket hevder at dette funket på hans 550D før, men ikke nå. Verkstedet sier at det kun går om man bruker HDMI-kabelen, men kunden er 100% sikker på at han har fått det til med AV-kabelen før. Jo flere svar og "beviser" vi kan få, enten mot verkstedet eller mot kunden, jo raskere og smidigere løser vi saken (får ikke prøvd det selv i butikken da alle skjermene der er uten AV-inngang). På forhånd tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Liveview, se bilder, ta opp film eller spille av film? Alle modi bør sjekkes. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Tror rett og slett det er ved visning av stillbilder. Ikke at jeg skjønner hvorfor han skal bruke AV, da han visstnok har en HD-TV, men men... Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Testet ut nå, og da jeg startet bildevisning så kunne jeg bruke disp. - knappen til å endre info på skjermen mens bildene rullerte. Infoen som jeg kunne velge mellom var samme som ved fotografering/titte på bilde som var tatt. Histogram, eksponeringsdata, rgb - histogram etc. Men viktigst, jeg valgte dette med disp.- knappen, mens bildene rullet over skjermen av seg selv i bildevisemodus. Knotete forklart, men sånn er verden Håper det var forståelig likevel. Edit: Så jeg ikke skrev hvilket kamera jeg har, det er et 550D Endret 1. august 2011 av Pitt Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. august 2011 Forfatter Del Skrevet 1. august 2011 Testet ut nå, og da jeg startet bildevisning så kunne jeg bruke disp. - knappen til å endre info på skjermen mens bildene rullerte. Infoen som jeg kunne velge mellom var samme som ved fotografering/titte på bilde som var tatt. Histogram, eksponeringsdata, rgb - histogram etc. Men viktigst, jeg valgte dette med disp.- knappen, mens bildene rullet over skjermen av seg selv i bildevisemodus. Knotete forklart, men sånn er verden Håper det var forståelig likevel. Edit: Så jeg ikke skrev hvilket kamera jeg har, det er et 550D Takk for svar. Dette var med AV-kabelen, og ikke HDMI? Hva med visning av video? Det var visst det han ønsket. Fikk prøvd det med to av butikkens 550D etterhvert, og når kameraet var koblet til med AV-kabelen til en TV, fikk vi ikke DISP knappen til å gjøre noe som helst. Lenke til kommentar
Pitt Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Fikk ikke testet med video desverre, men det var med AV-kabelen. Koblet til et gammelt CRT-tv (i front, tre kabler), så her er det ikke mye HDMI Skal se om jeg når å sjekke video ila. kvelden eller i morgen formiddag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå