Gå til innhold

Eos 550d - Disp knappen ved visning på TV

Anbefalte innlegg

Jeg lurte rett og slett på om noen med et Canon EOS 550D (eller lignende Canon-modell) kan sjekke ut noe for meg (eller vet noe om det).

Når man kobler Canon EOS 550D til TV'en med medfølgende AV-kabel, kan man da trykke på DISP knappen på kameraet for å fjerne tekst og annen info på TV-skjermen?

Vi har en kunde der jeg jobber som hardnakket hevder at dette funket på hans 550D før, men ikke nå. Verkstedet sier at det kun går om man bruker HDMI-kabelen, men kunden er 100% sikker på at han har fått det til med AV-kabelen før.

Jo flere svar og "beviser" vi kan få, enten mot verkstedet eller mot kunden, jo raskere og smidigere løser vi saken (får ikke prøvd det selv i butikken da alle skjermene der er uten AV-inngang).

På forhånd tusen takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet ut nå, og da jeg startet bildevisning så kunne jeg bruke disp. - knappen til å endre info på skjermen mens bildene rullerte. Infoen som jeg kunne velge mellom var samme som ved fotografering/titte på bilde som var tatt. Histogram, eksponeringsdata, rgb - histogram etc.

Men viktigst, jeg valgte dette med disp.- knappen, mens bildene rullet over skjermen av seg selv i bildevisemodus.

Knotete forklart, men sånn er verden :) Håper det var forståelig likevel.

Edit: Så jeg ikke skrev hvilket kamera jeg har, det er et 550D

Endret av Pitt
Lenke til kommentar

Testet ut nå, og da jeg startet bildevisning så kunne jeg bruke disp. - knappen til å endre info på skjermen mens bildene rullerte. Infoen som jeg kunne velge mellom var samme som ved fotografering/titte på bilde som var tatt. Histogram, eksponeringsdata, rgb - histogram etc.

Men viktigst, jeg valgte dette med disp.- knappen, mens bildene rullet over skjermen av seg selv i bildevisemodus.

Knotete forklart, men sånn er verden :) Håper det var forståelig likevel.

Edit: Så jeg ikke skrev hvilket kamera jeg har, det er et 550D

Takk for svar.

Dette var med AV-kabelen, og ikke HDMI?

Hva med visning av video? Det var visst det han ønsket. Fikk prøvd det med to av butikkens 550D etterhvert, og når kameraet var koblet til med AV-kabelen til en TV, fikk vi ikke DISP knappen til å gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

Fikk ikke testet med video desverre, men det var med AV-kabelen. Koblet til et gammelt CRT-tv (i front, tre kabler), så her er det ikke mye HDMI :)

Skal se om jeg når å sjekke video ila. kvelden eller i morgen formiddag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...