Horrorbyte Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Slik jeg forstår lånekassen er det 40% av basisstøtten (det du låner) som blir gjort om. 40% av det man maksimalt får utbetalt som basisstøtte kan bli omgjort. Man kan velge å kun få utbetalt den summen som kan bli omgjort, eller selv bestemme et annet beløp innenfor maksgrensen. Altså trenger man ikke ta fullt lån for å få omgjort mest mulig. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Så det er mulig å ta 40000 i lån, og få 36000 i stipend, i og med at 40% av 90800 (som er det meste du kan få i lån) er 36000? Det ville i så fall vært mye bedre! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Slik jeg forstår lånekassen er det 40% av basisstøtten (det du låner) som blir gjort om. 40% av det man maksimalt får utbetalt som basisstøtte kan bli omgjort. Man kan velge å kun få utbetalt den summen som kan bli omgjort, eller selv bestemme et annet beløp innenfor maksgrensen. Altså trenger man ikke ta fullt lån for å få omgjort mest mulig. Jeg synes Laanekassen.no er uklar her. Det står Studenter i fulltidsutdanning kan maksimalt få 9 080 kroner i måneden i basisstøtte. Hele basisstøtten utbetales som lån. Det er bare borteboere som kan få gjort om deler av lånet til stipend. Slik jeg tolker det kan altså størrelsen på basisstøtte variere til høyst 9080 i måneden. Det betyr derfor at du kan søke om mindre enn 9080 kr i måneden, f.eks 5000 i basisstøtte. Derfor mener jeg at hvis du mottar 5000 i basisstøtte får du bare 40% av dette = 2000 kr. Med andre ord, ring Lånekassen for å oppklare dette. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Ja, er sånn jeg trodde det var også. Får ta en telefon i morgen, etter jeg har tittet på hybelen Lenke til kommentar
empetre Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Oppdatert førstepost!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå