Gå til innhold

Kevlars bulk, deff og trening på generell basis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wingeer: Jeg kommer nok til å kjøre 1-5 reps på de tunge settene, og 8-12 på de lette. Er nøye på progresjon, og den øvelsen som blir kjørt tungt hver dag blir kjørt før de som blir kjørt lett.

 

Grunnen til at jeg varierer belastningen er like mye for å ha mulighet til å f.eks ha en dag med tung benk og en dag med tung skulderpress i samme tosplitt. Jeg vet erfaringsmessig at skulderpressen min lider veldig hvis den skal komme etter benken :) Alternativet ville vært å bytte på hvilken øvelse man kjørte først, men jeg tror jeg bare har godt av å ha noen lettere dager også.

 

Et annet hensyn er at jeg ikke vil ha markløft dagen etter tung knebøy. Stakkars korsrygg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har godsnakket med PTer på jobb i dag, og fått i fleisen nok en gang det som er mitt store problem: For dårlig hoftekontroll som gjør at hofta lett faller "bakover", det blir overdreven svai og jeg lemper all vekta på korsryggen, mens magen ikke får være med på leken i på langt nær samme grad. Må bli flinkere til å "drop your dick between your knees" som Rip kaller det.

 

Dårlig hoftekontroll har vært grunnnen til at jeg bare har trent zercherbøy i det siste. Men det er nok like greit å ta tak i det, henge på stretchingrommet og kose på bevegelighetstrening.

 

 

Ellers er det gode dager for trening, inbody-analyse fra november viste nesten 5 kg mer muskler enn jeg hadde på forrige analyse i juni, det er mye kjøtt!! 5x60kg skulderpress, 10x30kg skråbenk hantler, ~100kg benk og mark, som jeg tar det rolig med for tiden. Vanlig flatbenk er ute, sannsynligvis for godt. Good riddance.

 

Trener med en kamerat som skal prøve lavkarbo og VELDIG gjerne vil ha med en banditt til for delt motivasjon og smerte (meg) så det skal bli gøy. Mulig det blir ketolyse, periodisk faste og bcaa til våren, ripped like a freak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...