Trygve Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Til tider så føler jeg at det kommer en lyd fra nakken min. Det er ikke så veldig ofte jeg hører denne lyden, men den kan på en måte sammenlignes med brusing. Noen som har en forklaring på hva dette er og hva det kommer av? 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Melder meg på her, har dette jeg også 1 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Kan det tenkes at det er en slags form for øresus? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det kan være stive muskler. Jeg har også opplevd dette i uregelmessige perioder. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Er det når du beveger deg? Som en slags "knirking"? 1 Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Er det når du beveger deg? Som en slags "knirking"? Nei, det kommer ikke av bevegelse, jeg kan høre lyden hvis jeg ligger helt stille og. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Jeg har Googlet litt og fant noen med samme problemet (ingen bevegelse, høres ut som brusing). Etter det jeg har lest så er det noen som får problemet når de er sulten. Etter flere svar leser jeg at det kan ha med blodtrykket å gjøre (vedkommende har hatt dette siden han var 19 og til d.d. (23 år)). De anbefaler å sjekke blodtrykket samt hjerte (jeg synes dette hørtes litt skummelt ut, jeg anbefaler du sjekker med legen din). Vedkommende kjente andre med samme problemet. I deres tilfelle var det for lite oksygentilførsel og hjerterelaterte ting. En annen forklarer dette med at det er spinalvesken (vesken i ryggmargen? ) som perkolerer (siler gjennom). Da er spørsmålene, skjer dette når du er sulten? Har flere i familien din hatt problemer med hjerte eller blodtrykk osv.? Noen sier at lyden blir sterkere når du åpner munnen, stemmer dette med deg? Kan du bekrefte noen likheter som blir beskrevet, hva med f.eks. oksygentilførsel? Men sjekk blodtrykket (når du har denne lyden), oksygentilførsel og hjerte. Prøv å se mønster i tidspunkter når dette oppstår. Skjer det når du spiser noe spesielt, eller ikke spiser noe i det hele tatt på en stund? Når du er aktiv, eller ikke aktiv? Hvis du vet når det kommer, så kan det være enklere å finne ut hva som forårsaker problemer og da kan du samtidig prøve å endre noen av vanene og se om det hjelper. Det er flere som sier at legene ikke klarer å finne ut hva det er. Jeg anbefaler at du først ringer legen din og spør om han vet hva dette er og om det burde være grunn til å ta sjekker. Samtidig kan du spør om det kan være ting som forårsaker dette, som du kan prøve å endre på. I tillegg kan du fortelle om noen av funnene jeg har beskrevet i innlegget her. Dette trenger ikke å være noe farlig. Har sett et par fortelle at det er normal og at det ikke er noe helserelatert. De kan være feil, dog. Ihvertfall med tanke på at så mange sier det motsatte. Håper dette hjelper. Endret 29. juli 2011 av Stian Aarskaug 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå