k-nut Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei, Har et problem her. Pc'en låser seg bare et en liten stund inni Windows. Jeg har kjørt min Duron 1300 på 1391 i endel måneder nå, men den har vært stabil som fjell. Nå får jeg den ikke til å være stabil mer. Jeg har satt alt på standard settings i BIOS, seff klokka ned, og prøvd å øke spenning til CPU. Ingenting hjelper. CPU blir vel rundt 60 grader med Silent Twin, så den er ikke spesielt varm. Jeg har ikke gjort noe inni pc'en siden den funka, det skjedde bare plutselig. Har noen noen forslag til hva jeg kan gjøre? Kan det være software? - (men føler ikke for å formatere nå, ikke lenge sida sist.) mvh. Knut Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Har du sjekket at du har alle de nyeste driver-oppdateringene? Hvilket Windows har du? Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Jeg har Windows XP, alle oppdateringer er innstallert. Har også nyeste Chipset- og skjermkortdrivere. mvh. Knut Lenke til kommentar
EggeN Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Har du åpnet kabinettet og sjekket at alle kabler sitter som de skal og at alt er koblet riktig osv.? Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 2. august 2003 Forfatter Del Skrevet 2. august 2003 Jeg føler egentlig jeg har gjort det meste. Jeg har kjørt uten Chipset-vifte ca. 1 års tid nå, men det har funket fint. Den har jeg koblet i igjen nå. Har også innstallert ekstra kabinettvifte for å se om det var temperaturen det var noe galt med. Jeg kan jo selvfølgelig gå over alle kabler o.l., men det tar jeg i morra. Men, jeg har jo ikke rørt noe av det, så jeg syns det er litt rart om det plutslig skal skje. mvh. Knut Lenke til kommentar
maggri Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei! Det kan vere at det er rammen din som har fått seg en knekk.... eller at rammen din kjøres for hardt....Jeg vet ikke hva Ram, HK, eller hvordan du kjører minne ditt.....Jeg foretrekker å kjøre Ram på samme frekvens som cpu dvs Duron 100 FSB gir mine 100....sd skal funke fint på 133. Uorginalt minne gir bare trøbbel....etter min mening. Har prøvd forskjellige uorginale brikker og har levert alle tilbake! Lenke til kommentar
ApeacE Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Enten er det rammen din ellers så trenger du nok en reinstall av xp. har du 2 ram brikker kan du ta ut den ene og se hvordan den oppfører seg, eventuelt kan du også nappe ut batteriet til biosen i 1min eller så...... Lenke til kommentar
k-nut Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Hmm...nå har jeg prøvd med bare en ram-brikke. Selvfølgelig prøvd med en og en av de to jeg har. Jeg har reset'a CMOS, og jeg synes ikke det er så mye igjen å prøve. Har noen noen flere forslag? Reinstallasjon av Windows er (nest) siste utvei (dyrt å kjøpe ny pc). mvh. Knut Lenke til kommentar
maggri Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hei! Hvis du enda ikke har funnet ut av det......Du må passe på at rammen er riktig innstilt. hjelper ikke å skifte på brikker hvis den ikke er det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå