Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cervical spindylose :/

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Har hatt problemer med nakken i lengre tid, og kom etterhvert til nr- undersøkelse.

Denne viste at jeg har cervical spondylose i 2 ledd ( har ikke uttalelsen foran meg akkurat nå..)

Dum som jeg er, har jeg jo søkt litt på nett... Men blir ikke akkurat noe klokere! Ble nesten bare skremt, leddgikt? Livmorhalskreft?

Noen her inne som har erfaring med dette, evnt. Kan forklare hva det er for noe? Kiropraktoren sa nemlig at det bare var en skjevhet i nakken of at det bare var å trene det bort...

For all del, tviler ikke på at det hjelper å trene- og det gjør jeg så godt det lar seg gjøre innimellom smertene..

Men jeg syns det er rart at jeg har fått slitasjeskader som 24åring... :( hvordan blir resten av livet da, tenker jeg jo... :\

Blir takknemlig for noen beroligende ord, så jeg kan nyte livet videre uten å ha dette hengende over meg... :)

Postet av anonym: 7190b91c58990e54b3d5a3386689ef84

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tilbrakt mye av barndommen stillesittende og ikke vært i mye aktivitet burde ikke slitasjeskadene være spesielt overraskende. Husk på at de fleste 40-åringer lider av slitasjegikt i en eller anenn form, selv om de ikke nødvendigvis har smerter.

Vår generasjon har mye vondt i vente hva gjelder muskel- og skjelettlidelser :)

Lenke til kommentar

Joda, det hadde jo vært en forklaring... Om jeg hadde hatt en lat oppvekst .. jeg har derimot knapt sittet stille fram til jeg ble slått ut av smerter i fjor!

Var nok litt vel langt inn i meg selv når jeg skrev hovedinnlegget, og er litt mer positiv nå...

Men syns fremdeles dette er noen kjøpe greier :(

Noen som har klart å bedre livssituasjonen selv med slitasjeskader?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...