:utakt Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Som det står i topic; jeg sitter og surfer på nett, og plutselig er forbindelsen med det trådløse nettverket brutt. Det tar noen sekunder, så er jeg tilkoblet igjen. Så detter jeg ut. Og blir koblet til igjen. Sinnssykt irriterende. Maskinen til samboeren min oppfører seg ikke sånn, så jeg tror vi kan utelukke routeren. Om noen har forslag til feilsøking blir jeg glad for det! Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Som det står i topic; jeg sitter og surfer på nett, og plutselig er forbindelsen med det trådløse nettverket brutt. Det tar noen sekunder, så er jeg tilkoblet igjen. Så detter jeg ut. Og blir koblet til igjen. Sinnssykt irriterende. Maskinen til samboeren min oppfører seg ikke sånn, så jeg tror vi kan utelukke routeren. Om noen har forslag til feilsøking blir jeg glad for det! Hei. sitter her emd samme problem.. Men tror det er at signal dekningen tinn ikke ligger mer enn på 1-2 streker. tilsvarer at pc-en din fanger opp kontakten til rutern med detter fordi det er forstyrrelser mellom deg og ruter. Det kan skyldes at du eksemplell sitter for langt unna. Eller så kan det være ned dempene. Bøker & betong er de to tingene som tører alle mest på internett sigalet ditt. Prøv og flytte litt på deg i huset. hvis det skjer det samme da, si ifra.. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Som det står i topic; jeg sitter og surfer på nett, og plutselig er forbindelsen med det trådløse nettverket brutt. Det tar noen sekunder, så er jeg tilkoblet igjen. Så detter jeg ut. Og blir koblet til igjen. Sinnssykt irriterende. Maskinen til samboeren min oppfører seg ikke sånn, så jeg tror vi kan utelukke routeren. Om noen har forslag til feilsøking blir jeg glad for det! Sjekk at ikke Windows skrur av strømmen til det trådløse kortet for å spare strøm. Bruker du XP er det en fix som kan lastes ned for å fikse dette problemet. Sjekk også om det er andre nett i nærheten som kan forstyrre ditt mottak. Hvis dama sitter i et annet rom eller på andre siden av stuen kan det være stor forskjell i signalstyrke osv i forhold til der du sitter. Sett over på wep kryptering å se om det blir bedre da. Siste utvei er å bytte nettverkskort i din pc. Bruk samme type som det er i den andre pcen. Nå har du ihvertfall noe å jobbe med:) Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Forsøk å bytte kanal på den trådløse routeren.Standard kanal på alle trådløse er kanal 6,så hvis du endrer til f.eks kanal 1 eller 12,så bør det hjelpe :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 p2p teknologi som feks spotify å slikt kan gjøre routere ustabile. Rett og slett fordi mange routere ikke liker den tunge p2p trafikken over trådløst nett. så "hvis" du bruker feks spotify og dette skjer er eneste løsning jeg vet å slå routeren av og på. Det kan også hende at det trådløse kortet ikke tåler p2p også. Jeg sier ikke at dette er ett problem for deg for jeg vet ikke om du faktisk bruker p2p aplikasjoner. Men det er det mest kjente problemet med utfallende trådløs nett jeg kommer på. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Se der kom det mange forslag, takk for det! Ting ser ut til å fungere ok nå. Dette problemet har vært litt av og på den siste uka. Jeg har ikke endret noenting på verken innstillinger i Windows (XP), router eller kryptering på lenge, så jeg ser ikke helt hvorfor noe av det plutselig skulle skape problemer nå. Signalstyrken er på topp også ("utmerket"). @IllusiveMan: det du skriver om Spotify er interessant. Jeg har relativt nylig begynt å bruke Spotify (noen mnd siden). Problemet var der tidligere i dag - da kjørte Spotify. Nå har jeg ikke problemer, og nå kjører ikke Spotify. Jeg skal følge med og se om jeg legger merke til noen sammenheng. Ellers så er pc'en fra 2004, så det kan jo hende at det er nettverkskortet som holder på å si takk for seg... Endret 28. juli 2011 av JLa Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Måtte jo teste. Nå var jeg innom Spotify en liten stund, men tilkoblingen til nettverket var stabil. Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Måtte jo teste. Nå var jeg innom Spotify en liten stund, men tilkoblingen til nettverket var stabil. Good for you Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå