MortenGj Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Hei. Jeg migrerte fra WAMPP(Windows Apache MySQL PHP PERL) til LAMPP(Linux AMPP) . Etter jeg gjorde dette vil ikke spesialtegn som æøå vises lenger. Jeg har endret .htaccess filene til å inkludere default charset, jeg har utf-8 med i php headeren som sendes til browser og jeg har definert charset i html filen. Derfor lurer jeg på om det kanskje kan være linux som har skylden i problemene(Det funket fint i windows). Jeg kjører Ubuntu 11.04. Noen som har hatt samme problem, eller vet hvordan man fikser det? På forhånd tusen takk! Mvh MortenGj Endret 28. juli 2011 av MortenGj Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Er det den statiske teksten som har problemer med æøå, eller den dynamiske teksten? Den dynamiske teksten er lagret i databasen... Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Den statiske teksten har problemer med ÆØÅæøå. :/ Altså; alt som blir outputtet fra serveren (enten fra db eller statisk) av spesialtegn blir erstattet med � Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå