Grankongla Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Har planer om å bygge meg en ny pc, men er ganske lost når det kommer til strømforsyning. Oppsettet mitt vil bestå av ASUS P8H67 B3, Intel core i5 2310, Samsung spinpoint f3 1TB, Gigabyte Radeon HD6850 OC og 4gb minne. Har planer om at denne pc'n skal være en god stund (med oppgraderinger etterhvert som deler blir for utdaterte), så er ute etter en strømforsyning som kan holde en stund. Noen som har noen forslag? Skal først og fremst handle hos dustinhome, så strømforsyninger som er i deres sortiment er å foretrekke. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg kjøpte denne strømforsyningen forrige uke. Meget fornøyd så langt, umulig å høre vifta:) Den er jo på tilbud atm! Pluss for modulære kabler og 7 års garanti:) Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Er litt usikker på om jeg trenger en såpass stor og dyr strømforsyning. Ser litt på Fractal Design Newton R2 650W, som er billigere og som fikk god omtale av sweclockers.com, i tillegg til at den har 5 års garanti. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg også var usikker på det, men jeg slo til på den der etter å ha fått den anbefalt og etter å ha lest en del reviews. Blir noe annet med ei strømforsyning enn med et skjermkort som garantert kommer til å være crap etter 2-3 år. Jeg kjøpte den på grunn av garantien og omtalen, men mest på grunn av at jeg slipper å tenke på strømforsyning ved oppgraderinger flere år fremover Men seff, du vet jo selv hva du trenger, og 650w holder nok i massevis EDIT: BTW, jeg har bygd et par PC'er med denne strømforsyningen til kompiser, med samme HK, CPU og HDD som deg, bare med 6870 skjermkort. Den holder, også har den modulære kabler i tillegg Endret 28. juli 2011 av jonfla91 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 jeg har den samme som jonfla91 bare med 650W som sagt så er den umulig å høre. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 I utgangspunktet tror jeg at jeg går for Fractal design Newton R2, for jeg tror nok at HX-serien til corsair blir litt for dyr for bruken min. Newton R2 er derimot ikke på lager for øyeblikket, men er estimert til å komme inn i morgen. (dersom det blir lenger til den kommer på lager på jeg derimot vurdere noe annet) Er det forøvrig noen ulemper med å ha en unødvendig stor strømforsyning? Vil pc'n da stå og bruke mer strøm enn nødvendig? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Større strømforsyninger er mindre effektive jo mindre strøm en maskin trekker. Ditt oppsett kan fint klare seg selv på 350W, så CX 430W V2 er nok en grei og billig strømforsyning som passer deg bra. Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Har revurdert oppsettet litt nå though, jeg innså at jeg ikke trengte så heftig skjermkort. Foreløpig blir det derfor mest sannsynlig et Sapphire Radeon HD 6570 1GB istedet, som visstnok krever 400W. Valget står da mellom CX 430W V2 som du foreslo, og OCZ MODXSTREAM PRO 500W. Sistnevnte er kanskje større enn nødvendig, men da får jeg jo en strømforsyning som er modulær, og samtidig vil takle fremtidige oppgraderinger. Men corsair blir litt billigere though. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Har revurdert oppsettet litt nå though, jeg innså at jeg ikke trengte så heftig skjermkort. Foreløpig blir det derfor mest sannsynlig et Sapphire Radeon HD 6570 1GB istedet, som visstnok krever 400W. Valget står da mellom CX 430W V2 som du foreslo, og OCZ MODXSTREAM PRO 500W. Sistnevnte er kanskje større enn nødvendig, men da får jeg jo en strømforsyning som er modulær, og samtidig vil takle fremtidige oppgraderinger. Men corsair blir litt billigere though. HD 6570 bruker ikke 60W under load engang, begge alternativene dine er gode da Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Da overdriver Sapphire kraftig på sine sider isåfall. : P Men ender nok opp med OCZ sin. Er en stund siden jeg har bygd, men vil tro det er greit med en modulær strømforsyning så man får fjernet de ubrukte ledningene når man skal bygge i microtower. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå