Bllink Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Heisann alle experter der ute Har nett kjøpt en ny HD, 1T. Fra før har eg en WD 500mb. På den gamle disken har jeg C og D stasjonen som begge er snart fulle. Det jeg lurte på var om det går an å "overføre" litt plass fra den nye stasjonen (H), og over til feks C stasjonen? Sånn at eg får mindre plass på den nye stasjonen, og mer plass på feks C stasjonen? Håper dere forstod hva jeg mente Takker for svar! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det beste for deg vil være å overføre noe av de gamle dataene til den nye disken. Da spesielt fra stasjon C slik at du alltid har en god porsjon ledig plass der. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Du kan flytte alle filene fra D: over til den nye disken. Så sletter du D: og utvider C: (gjøres i Diskbehandling). Eller du kan flytte C: og D: over til den nye disken, med et kloneprogram. Da skal det være mulig å øke størrelsen på begge partisjonene i prosessen. Å 'overføre plass' er ikke mulig. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Okei, takker for svar Har flytta fra D og over på H, så kan eg heller bruke Hirens boot cd til å overføre litt plass til C Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Eller bare installer Windows på nytt på ein ny, sprek og rask disk i stade... Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Hvorfor det? Har ingen problem med hastighet på maskinen. Skal jeg kjøpe en SSD disk til et par tusen kroner for å spare et par sekunder? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Du sparer nok et par sekunder i oppstart bare med den nye 1TB-disken om den er 7200RPM. En SSD kutter ventetida di med mer enn 50% Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Den gamle på 500mb er også 7200RPM! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå