Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Xp nettverkskort

Anbefalte innlegg

Heisann. Har prøvd her i forumet tidligere uten hell , men prøver igjen. Saken er den at maskina henger seg i 1-2 minutter etter at bootinga til xp er ferdig. Virker som det er nettverkskortet som er problemet da dette ikke skjer når dette er deaktivert. Dette skjer heller ikke når jeg kjører win98 el. win2000. Har et nforce 2 kort fra msi.

Noen som vet om driverne fra nvidia funker på dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har du lastet ned den nyeste versjonen av nividias drivere til ditt hovedkort? Jeg bruker 2.03, og med den går spillene glatt som bare det på PC'en, men 2.45-versjonen er vel sluppet nå: http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_wi...winxp_2.45.html

Fouten dette vet jeg ikke hva som er problemet. Prøv den nyeste driveren, trykk inn nettverkskabelen godt og se om det lyser på nettverkstilkoblingen når du kobler deg på nettet. Da skal det stå under nettverkstilkoblinger i windows at nettverkskortet er aktivert. Skjer ikke dette er det noe galt.

Lenke til kommentar
Heisann. Har prøvd her i forumet tidligere uten hell , men prøver igjen. Saken er den at maskina henger seg i 1-2 minutter etter at bootinga til xp er ferdig. Virker som det er nettverkskortet som er problemet da dette ikke skjer når dette er deaktivert. Dette skjer heller ikke når jeg kjører win98 el. win2000. Har et nforce 2 kort fra msi.

Noen som vet om driverne fra nvidia funker på dette kortet?

Det klassiske problemet i slike tilfeller er jo at du har satt opp kortet med DNS-server adresser som den ikke finner, har du satt det opp med ast IP?

Det sistnevnte pleier ikke og sinke XP men du kan jo prøve.

Lenke til kommentar

Fast IP:

Start->Kontrollpanel->Nettverkstilkoblinger->Lokal tilkobling-> Egenskaper->Internett-Protokoll (TCP/IP)->Egenskaper

Her kan du legge inn feks 192.168.0.1 på IP og 255.255.255.0 på Nettverksmaske.

Da skal bootinga gå litt kjappere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...