Gå til innhold

Irriterende småhår inni kameraet

Anbefalte innlegg

Jeg har selvfølgelig, på en eller annen måte, klart å få noen irriternde småhår inne i kamerahuset på mitt Sony a330. Hvordan i all verden skal jeg klare å bli kvitt disse? De ødelegger store deler av bildene jeg tar.

Legger ved et bilde slik at dere kan se.

post-249196-0-56836100-1311852737_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del ikke send inn kameraet for å fjerne støv...

Unødvendig om man begynner med en blåsebelg til en hundrelapp og ser forskjellen før/etter.

Har aldri brukt noe annet enn det, alt støvet jeg har hatt på sensoren har forsvunnet.

Her et par karer som drar det litt lengre :ohmy:

Lenke til kommentar

Arctic Butterfly fungerer også fint dersom støvet sitter litt for godt for en blåsebelg.

Sett kameraet på stativ med objektiv pekende nedover, ta av objektivet, sett kameraet i rensemodus og prøv med blåsebelg. Hvis denne ikke tar støvet kan du prøve med noe sånt som Arctic Butterfly.

Leverer du kameraet til rens så er det gode muligheter for at butikken benytter nøyaktig samme hjelpemidler og metode.

Lenke til kommentar

Jeg brukte trykkluft igår, men resultatet ble bare enda mer støv. Verre enn det det allerede var. Utrolig irriterende. Trykkluft er jo en del kraftigere enn en slik blåsebelg, men gir en blåsebelg bedre resultat?

Lenke til kommentar

Trykkluft er som regel ikke en god idé. Dette fordi det ofte er støv, oljerester og altfor, altfor høyt trykk. En håndpumpe som bruker vanlig inneluft er mye bedre.

Samt at det ligger støv rundomkring inne i kameraet som du da får løsnet og alt det legger seg på sensoren, du må nok til med en våtrens.

Lenke til kommentar

...i tillegg til at en blåsebelg har støvfilter på inntakssiden -noe ikke trykkluft har-

Brukte du trykkluft på boks? med litt avstand fra sensor og i støvfri omgivelser skulle jo det være trygt nok.

Kompressorluft er ikke lurt nei.

Jeg ville prøvd en blåsebelg før jeg hadde prøvd våtrens :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...