Gå til innhold

Alle GameCube-fanatikere, les dette!


EviLEddiE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessuten er flere av "quotene" tatt ut av "contexten". Matt Casamassina av IGN.

 

Gamecube og Xbox ligger omtrent likt i Amerika nå, og situasjonen i Japan har tatt seg opp kraftig. Og uansett så har Nintendo et veldig solid forsprang der. Gamere i Japan blir ikke like fort imponert over "voksen" grafikk som Amerikanerne. De setter mer pris på spillbarhet.

 

Situasjonen blir en litt annen i Europa, da prisen på Xbox her er håpløs. I Amerika koster Gamecube 2/3 av Xbox, i Europa koster den 1/2. Det er en ganske betydelig forskjell. Gamecube lanseres dessuten med et solid parti spill i Europa, så om den kommer 1 og 1/2 måned senere, burde ikke det ha så mye å si.

Lenke til kommentar

Og ikke for å nevne denne...hmmm....

 

"Stung by the public-relations fallout from antitrust investigations of its business practices, Microsoft has been planning a massive media campaign designed to influence state investigators by creating the appearance of a groundswell of public support for the company.

 

The elaborate plan, outlined in confidential documents obtained by the Los Angeles Times, hinges on a number of unusual - and some say unethical - tactics, including the planting of articles, letters to the editor and opinion pieces to be commissioned by Microsoft's top media handlers but presented by local firms as spontaneous testimonials."

Lenke til kommentar

Vil opplyse at grunnen til at jeg postet denne meldingen, var å jekke ned dem som er fast overbevist at GameCube er über-konsollen over alle konsoller (SPESIELT Roamer). Ingen konsoller er perfekte, uansett hvor mye man hyper dette.

 

Men man kan ha sin PERSONLIGE favoritt - personlig synes jeg at GameCube er en bra og lovende konsoll, men den er ikke akkurat noen gjenstand for tilbedelse. Jeg er enig med at Xbox er altfor dyr i forhold til GameCube, men tenk over at Xbox kommer på markedet i Norge ca. en halvannen måned FØR GameCube - hvor mange har da kjøpt Xbox i det øyeblikket GameCube ankommer markedet? Tror da at det ikke står igjen så altfor mange potensielle kjøpere av GC...

 

Er blitt drittlei av alle de "AMD vs Intel", "ATI vs Nvidia", "Windows vs Linux", "GameCube vs Xbox", osv osv. Det kommer ingenting nyttig ut av disse diskusjonene, bare påstander og kommentarer som avvises og motbevises i hytt og gevær.

 

Moralen er at ingen produkter er "bedre" (merk hermetegnet) eller "dårligere" enn andre, det er utelukkende personlige referanser, erfaringer og fordommer som spiller inn på folks meninger.

 

PS: Jeg er ingen "fjortis", som sikkert noen vil påstå. Jeg er en voksen person på 22 år som har over 10 års erfaring med data, konsoller og spill generelt. Jeg kunne ha oppgitt både personnummer og MCP ID for å kunne overbevise folk, men av helt opplagte grunner (misbruk) så gjør jeg det ikke!

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-02-08 15:32 ]

Lenke til kommentar

Vil også på det sterkeste understreke at jeg IKKE er noen Xbox-fanatiker, selv om jeg synes denne ser meget lovende ut. Hadde jeg vært det, og samtidig rakket ned på andre konsoller (PS2, GC), hadde jeg vært like tufs som alle de andre som forsøker å (mot)bevise ting gang på gang i de "AMD vs Intel" osv. diskusjonene.

 

Vil heller ikke gå imot andres meninger, da jeg mener at ens personlige mening IKKE skal påvirkes av andre, kun av seg selv!

Lenke til kommentar

Takker og bukker. Jeg er på mange måter fanboy numero uno.

 

Jeg liker PS2, den har en del fete spill og en ok kontroller. Selv om Sony kanskje ikke har det reneste rullebladet her i verden, er de uansett bedre enn Microsoft. Makan til uetiske drittsekker.

 

Jeg liker det faktum at Nintendo fokuserer sine artistiske krefte på spillbarhet, ikke bare vakker grafikk. De har også en tendens til å gi ut en rekke gode multiplayer spill. Kanskje det viktigste aspektet ved en konsoll(?). Det finnes ikke noe bedre enn å samle en gjeng med kamerater for en aften med et godt multiplayer-spill. (det finnes bedre ting, men ikke i geek-verdenen.)

 

Multiplayer over internett med ukjente folk er nesten alltid kjipt. Dere kjenner til scenarioet; Du spiller et rollespill, så kommer det alltid en fis og ødelegger stemningen. Du spiller Quake eller lignende, så skriver noen "U r gay" eller "u suxxor" eller "133e1ld 129dll". F*** så irriterende.

 

Dessuten liker jeg ikke tanken på "Homestation", multimedia centeret som er etterfølgeren til xbox. Den vil antageligvis ødelegge konsoll-spilling slik vi kjenner den.

 

PS! Jeg er 19 år, ingen fjortis som du kanskje tror. Beklager hvis det virket som om jeg rakket ned på alle andre konsoller. Det er mest på prinsipp, men også fordi Xbox-spilla rett og slett ikke appellerer til meg. I tillegg til prisen, som du sa. Jeg har ikke noe i mot å vente en måned eller to ekstra for å få et produkt som jeg vil sette mer pris på.

 

Hadde jeg hatt 4000 ekstra nå, kunne jeg likesågodt kjøpt en import-gamecube.

 

-----------

"Bill Gates is a nerd, a nerd with 60 billion dollars. I got 120 dollars.....but I'm cool."

- Letterman ting

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-02-10 22:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...