Qwseyvnd Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hvilken aksjer tror dere blir en god investering i langsikig ? Jeg har tro på: REC (solcelle), TOMRA (resirkulering), REPANT (resirkulering, HAFSLUND (strøm), YARA (gjødsel). Fordi verden trenger bærekraftig energi og resirkulering. Hafslund gir godt utbytte. Hvis du har ca 15.000 kr i Hafslund og utbytte er ca 8-10%, nok til å betale strømregning i 2-3 måneder. Yara blir mer og mer ettertraktet fordi verden trenger mer gjødsel for å få jord til å være fruktbar og mye sunt der. Mvh Øyvind. Lenke til kommentar
reor Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Tomra, Hafslund og Yara er jeg enig i forutsatt at ikke finanskrise nr 2 slår til. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Men det er så få som handler i Hafslund, hvorfor ? Lenke til kommentar
ispep Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ingen enkeltaksjer! Vær en boglehead - kjøp Indeksfond! bogleheads.org Endret 28. juli 2011 av ispep Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Problemet er at mange andre tror det samme og derfor er den fremtidige inntjeningen allerede priset inn i aksjekursen. Hold deg til indeksfond og hold deg unna enkeltaksjer! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Kan du forklare det nærmere ? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Norwegian Air Shuttle, Hurtigruten og Yara er mine stalltips. Endret 28. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Hmm... Du sier Norwegian ? Det er ikke så lurt, veldig få flyselskaper som virkelig tjener penger. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg ville valgt: Hurtigruten, Yara, REC (litt senere), repant, tomra, SeaDrill, og muligens Kongsberg Automotive (men den har ikke steget på en stund....) Mvh Qwseyvnd. Lenke til kommentar
ispep Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg ville valgt: Hurtigruten, Yara, REC (litt senere), repant, tomra, SeaDrill, og muligens Kongsberg Automotive (men den har ikke steget på en stund....) Mvh Qwseyvnd. Hvorfor? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg ville valgt: Hurtigruten, Yara, REC (litt senere), repant, tomra, SeaDrill, og muligens Kongsberg Automotive (men den har ikke steget på en stund....) Mvh Qwseyvnd. +1 ! Helt enig i alle valgene der. REC har en enorm oppside, men kan være veldig risky grunnet økonomien i EU og USA. Tror dog den har den desidert største oppside. Ville dog absolutt også anbefalt Hydro. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det har blitt snakket om REC sin enorme oppside siden aksjen kostet 220 kroner. Lenke til kommentar
ispep Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Hvilken aksjer tror dere blir en god investering i langsikig ? Jeg har tro på: REC (solcelle), TOMRA (resirkulering), REPANT (resirkulering, HAFSLUND (strøm), YARA (gjødsel). Fordi verden trenger bærekraftig energi og resirkulering. Hafslund gir godt utbytte. Hvis du har ca 15.000 kr i Hafslund og utbytte er ca 8-10%, nok til å betale strømregning i 2-3 måneder. Yara blir mer og mer ettertraktet fordi verden trenger mer gjødsel for å få jord til å være fruktbar og mye sunt der. Mvh Øyvind. At verden trenger bærekraftig energi er ingen grunn til å kjøpe noen av de aksjene. markedet har for lengst tatt det i betraktning. Hafslund har gitt godt utbytte en gang. Alle hadde selvfølgelig kjøpt Hafslund hvis de trodde aksjen kom til å stige samtidig som den ga 8-10% i utbytte. Realiteten er at Hafslund ikke har vist gode resultater de siste årene. Inntektene og aksjekursen har stupt. At et selskap betaler stort utbytte trenger heller ikke være en god ting (jeg mener egentlig at 0 i utbytte er best, men andre er uenige ) Hvis akjekursen er på 100 og du får 8% i utbytte, så synker aksjekursen til 92. Altså med like mye som du får i utbytte. Yara er heller ikke et kjøp fordi verden trenger mer gjødsel. Kursen for Yara har allerede den antagelsen bygget inn i prisen. Det beste de fleste privatpersoner kan gjøre (egentlig også "profosjonelle", ettersom de fleste ikke greier å slå indeksen) er å kjøpe indeksfond. edit: Jeg mener ikke nødvendigvis at aksjene du nevnte er dårlige. Grunnene dine for å kjøpe aksjene er derimot elendige. Endret 29. juli 2011 av ispep 1 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Ja vel. Det er din mening. Lenke til kommentar
ispep Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Ja vel. Det er din mening. Selvfølgelig Hva er det du ikke er enig med? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det er din mening. Hans meninger her er basert på det aller meste vi har av forskningsresultater. Du bør ha en god begrunnelse for å stå opp mot slikt. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 4. august 2011 Forfatter Del Skrevet 4. august 2011 Jeg er i sjokk, så kraftig fall på børs... Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Jeg er i sjokk, så kraftig fall på børs... Strengt tatt burde det ikke være et sjokk, det har jo skjedd gang på gang på gang på gang før.. Investors have very short memories. Roman Abramovich Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Holder øye på NAUR og håper på en billig inngang. Ellers så holder jeg meg på marine harvest pga gode utbytte. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Personlig skal jeg satse på Yara og Seadrill + noen små poster i NAUR og Frontline. Men ikke akkurat nå. Har en sterk følelse om at jeg kan få alle disse lang billigere litt senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå