Gå til innhold

Hvilken langsiktig aksjer ?

Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Hvilken aksjer tror dere blir en god investering i langsikig ?

Jeg har tro på:

REC (solcelle), TOMRA (resirkulering), REPANT (resirkulering, HAFSLUND (strøm), YARA (gjødsel).

Fordi verden trenger bærekraftig energi og resirkulering. Hafslund gir godt utbytte. Hvis du har ca 15.000 kr i Hafslund og utbytte er ca 8-10%, nok til å betale strømregning i 2-3 måneder. Yara blir mer og mer ettertraktet fordi verden trenger mer gjødsel for å få jord til å være fruktbar og mye sunt der.

Mvh Øyvind.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Norwegian Air Shuttle, Hurtigruten og Yara er mine stalltips.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt:

Hurtigruten, Yara, REC (litt senere), repant, tomra, SeaDrill, og muligens Kongsberg Automotive (men den har ikke steget på en stund....)

Mvh Qwseyvnd.

+1 !

Helt enig i alle valgene der. REC har en enorm oppside, men kan være veldig risky grunnet økonomien i EU og USA. Tror dog den har den desidert største oppside.

Ville dog absolutt også anbefalt Hydro.

Lenke til kommentar

Hvilken aksjer tror dere blir en god investering i langsikig ?

Jeg har tro på:

REC (solcelle), TOMRA (resirkulering), REPANT (resirkulering, HAFSLUND (strøm), YARA (gjødsel).

Fordi verden trenger bærekraftig energi og resirkulering. Hafslund gir godt utbytte. Hvis du har ca 15.000 kr i Hafslund og utbytte er ca 8-10%, nok til å betale strømregning i 2-3 måneder. Yara blir mer og mer ettertraktet fordi verden trenger mer gjødsel for å få jord til å være fruktbar og mye sunt der.

Mvh Øyvind.

At verden trenger bærekraftig energi er ingen grunn til å kjøpe noen av de aksjene. markedet har for lengst tatt det i betraktning.

Hafslund har gitt godt utbytte en gang. Alle hadde selvfølgelig kjøpt Hafslund hvis de trodde aksjen kom til å stige samtidig som den ga 8-10% i utbytte. Realiteten er at Hafslund ikke har vist gode resultater de siste årene. Inntektene og aksjekursen har stupt.

At et selskap betaler stort utbytte trenger heller ikke være en god ting (jeg mener egentlig at 0 i utbytte er best, men andre er uenige :roll: ) Hvis akjekursen er på 100 og du får 8% i utbytte, så synker aksjekursen til 92. Altså med like mye som du får i utbytte.

Yara er heller ikke et kjøp fordi verden trenger mer gjødsel. Kursen for Yara har allerede den antagelsen bygget inn i prisen.

Det beste de fleste privatpersoner kan gjøre (egentlig også "profosjonelle", ettersom de fleste ikke greier å slå indeksen) er å kjøpe indeksfond.

edit: Jeg mener ikke nødvendigvis at aksjene du nevnte er dårlige. Grunnene dine for å kjøpe aksjene er derimot elendige.

Endret av ispep
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...