Tåkelys Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hei Lurer bare på hvor høy temp det må til for at det ikke er bra for en P4? Har en 2.6GHz, som etter flere timers spilling kan komme opp i mellom 52-58 grader. Er det normalt, eller? Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Trur du har relativt høg temperatur på din P4. Hva er system temperaturen? og bruker du kabinettvifter? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 system temp ligger rundt 30-33 nå i sommervarmen. Har to papst vifter(12db). En vifte nede(forran) i kabinettet, som suger luft inn og en bak som trekker ut luft. Lenke til kommentar
xico Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 52-58 er helt normalt.... det er idle tempen til min xp2000 Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 52-58 er helt normalt.... det er idle tempen til min xp2000 Helt normalt for AMD ja, men for P4 er det vel litt høyt? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 nope er ikke normalt det nei. på min 2,8 GHZ så ligger den på i mellom 29-35 grader. det er normalt her iallefall. AMD sine CPU`er blir vel gennerelt varmere. jeg har en CPU kjøler og en kjøler på psu`en min men den blåser jo lufta ut da, men CPU vifta kjøler jo ned prosessoren. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Så da kan det kanskje være lurt å sette på en større/bedre kjøler. Noen som har noe å anbefale når det gjelder kjølere? Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Vel, hvis du ser her har du kjøleren som har blitt kåret som "den beste P4 kjøleren noensinne. MERK: vifte må kjøpes separat. Kjøleren selges uten vifte. 70mm, 80mm og 92mm passer... Vurderer å kjøpe denne selv, da jeg ikke har lyst å gå over på vannkjøling... Er så mye stress med det. Men, jeg har en P4 1.6GHz som med standard kjøling klokker seg opp til 2512MHz, med 1.675 Vcore og 157 FSB. Da ligger idle temp på 48 grader, og etter 6 timer med fullt CPU kjør steg den opp mot 69... Så med litt bedre kjøling, f.eks. overnevnte kjøler og en Papst eller en Coollink vifte skal jeg nok klare en 180FSB, som vil gi meg en P4 2.88Ghz, eller en overklokking på rundt 80%. Med vannkjøling burde vel CPU'en greie 100% overklokking, altså 3.2GHz, men jeg er ikke så ambisiøs. Greit nok, du må ut med godt og vel 700kr for luftkjølingen, og et asetek WaterChill kit koster vel en 1500,- så det er vel ikke pengene det står på.. Uff, her ble det mye rot..... Jaja, du får se om du fikk noe nyttig ut av dette. Lykke til! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Jaja, du får se om du fikk noe nyttig ut av dette. Lykke til! Joda du På Intel sine hjemmesider står det om 2.6GHz prosessoren: Thermal Spec 72°C er det max tempen? For da har jeg vel ikke så høy temp da? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Din temp på 52-58 grader er normalt ved "full loaded". Dette er selfølgelig avhengig av innetemperaturen. I disse dager så kan innetempen ligge på 25-30 grader. På min 2.6 så har jeg følgende temp: Idle: CPU 30-33 MB 29-30 Innetemp 25 Full Loaded: CPU 45-56 MB 33-35 Innetemp 25 Temperaturene er målt med ASUS Probe v 2.21.01. Dersom jeg tar av sidedøren og plassere en bordvift til å blåse inn i kabinettet så synker tempen 3-5 grader. Jeg trur din temp er OK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå