erot71 Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Sikkert mange tråder om dette, men lager en ny Har nå kjørt min Barton 2500+/ Hk Asus A7N8x på -Cpu Freq 166- Cpu Freq Multiple 12,5(altså overklokket til 2800) Dette har fungert helt flott. Temp 48 grader. Men hva med å senke CPU Multilp til 11, å øke Cpu Freq til 200(altså overklokke til 3200) Bør dette være noe problem ? Kan det skade ? Ram er kun Twinmos PC2700. Hva skal jeg i så fall sette rammen på ? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Det er en mulighet for at ramen klarer det, men prøv med små skritt oppover istedet for å sette rett opp til 200. Du greier sikkert 180-190. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Men hva kan skje med rammen, kan den skades direkte, eller vil jeg se faresignaler som ustabil pc først? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Hvis du ikke øker spenningen til rammen så mye (2,8-2,9v) skulle det ikke være noen særlig fare for å svi noe. Du kan kjenne på rambrikken ofr å sjekk at de ikke er veldig varme. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Så lenge du ikke klinker til med masse volt og 200+ fsb med en gang så vil maskinen kræsje før du ødelegger minnebrikkene. Ergo øker du med f.eks 5 og 5 Mhz for hver gang (med solid testing innimellom) så vil du fort finne ut hvor langt minnet ditt henger med. Og når det møter veggen så kan du pusle med minneinnstillingene i biosen så kan det hende du kommer enda lenger. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Det er en svært god mulighet for at ramen din greier 200 Mhz uten spenningsendring. Kanskje mer. Twinmos PC2700 er ganske rå. Lenke til kommentar
erot71 Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Så hvis jeg nå setter opp til 200, uten å øke noe form for spennig er det altså ingen fare for å ødelegge komponenter..? Hvis Pcen kjøre stabilt uten volt økning, kan jeg kjøre videre uten risiko. Er det riktig ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå