eriknor Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg ser at vi nå kan legge inn kun ett bilde pr. døgn. At det nå blir lagt ut 40 til 50 bilder i døgnet, midt i ferien, er jo en merkbar økning i forhold til gamle digit. Dette er jo gledelig, og igjen en honnør til de som har stått på for å utvikle stedet til det det er blitt så langt. Skal bli interessant å se på på utviklingen etterhvert som ferien er over. Lenke til kommentar
May-Brith.O Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg ser at vi nå kan legge inn kun ett bilde pr. døgn. At det nå blir lagt ut 40 til 50 bilder i døgnet, midt i ferien, er jo en merkbar økning i forhold til gamle digit. Dette er jo gledelig, og igjen en honnør til de som har stått på for å utvikle stedet til det det er blitt så langt. Skal bli interessant å se på på utviklingenm etterhvert som ferien er over. En økt aktivitet i et fotoforum og midt i en ferietid, må jo være gledelig for ansvarlige for nettstedet her. Jeg er innom av og til uten å logge meg på for å titte litt på andres bilder/vurdere dem i "skjul" - kan være ok iblant:-) Men da går det urimelig lang tid før bildet er "lastet ned" - selv uten at en trykker på link for større bilde. Noe tilsvarende gjelder om en er innlogget. Det er å håpe at dette snart vil løse seg idet det er lett å bli påvirket mtp å laste opp nye bilder eksempelvis. Ha en god dag. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det er mye aktivitet her om dagen - det stemmer. Jeg tror det kan være en ide å strupe ned litt. Dvs; jeg er fortsatt glad i tanken min om maks 2 om dagen, men begrenset til 7 bilder siste 7 dager. Ettersom mange har ferie, så tror jeg det er mer posting om hverdagene nå enn det vil være når vi er tilbake i den travle hverdagen; og da kan det være fint å få postet litt fler bilder i helgene. @May- - jeg tror at grunnen til at det går tregt, er at vi får lov til å laste opp større bilder. Lurer på om bildet skaleres automatisk i det vi går inn på siden for bildet? Eller kan noen av utviklerne si noe om det blir generert skalerte bilder ved opplasting? Lenke til kommentar
May-Brith.O Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det er mye aktivitet her om dagen - det stemmer. Jeg tror det kan være en ide å strupe ned litt. Dvs; jeg er fortsatt glad i tanken min om maks 2 om dagen, men begrenset til 7 bilder siste 7 dager. Ettersom mange har ferie, så tror jeg det er mer posting om hverdagene nå enn det vil være når vi er tilbake i den travle hverdagen; og da kan det være fint å få postet litt fler bilder i helgene. @May- - jeg tror at grunnen til at det går tregt, er at vi får lov til å laste opp større bilder. Lurer på om bildet skaleres automatisk i det vi går inn på siden for bildet? Eller kan noen av utviklerne si noe om det blir generert skalerte bilder ved opplasting? Tror du er inne på flere spørsmål/vurderinger som jeg antar kan være veldig riktig. Tenker en for seg at en laster egen pc med for mange store filer, så går det treg der og liksom:-) Mulig jeg tenker feil, men dette vil jo vise seg etter hvert, eventuelt at de teknisk ansvaarlige finner løsning på dette. Vennlig hilsen May-Brith (skal snart få rettet i min profil når tid nok). Lenke til kommentar
Terje Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Som flere sier her, veldig hyggelig med aktivitet! Vi har gått opp 18% denne måneden i forhold til juni, noe jeg ikke hadde trodd på forhånd da det er en kjennsgjerning at mange (innledningsvis) skyr endringer på nettet! :-) Lurer på om bildet skaleres automatisk i det vi går inn på siden for bildet? Eller kan noen av utviklerne si noe om det blir generert skalerte bilder ved opplasting? Det lages en egen croppet (med sideforhold intakt) versjon av bildet første gang bildesiden vises (rett etter opplasting). Det er denne som brukes hver gang noen går inn på et bilde. Jeg tror altså ikke at dette skal være en kilde til at det går tregt. Imidlertid kan Internet Explorer 8 være en liten synder her. Har du prøvd andre nettlesere May? (Som http://www.firefox.no eller http://www.google.com/chrome ?) Jeg tror det kan være en ide å strupe ned litt. Dvs; jeg er fortsatt glad i tanken min om maks 2 om dagen, men begrenset til 7 bilder siste 7 dager. Denne er ikke dum.. Blir litt mer å forklare for brukerne men. Man risikerer dog at det blir veeldig mange bilder i helgene, og færre i ukedagene? Jeg tror det blir viktig at vi etter hvert er obs på forholdet mellom antall bilder og antall kommentarer på bildene. Blir det så mange bilder i løpet av en dag at en mister oversikten kan det bli aktuelt å lage flere kritierier. "Evalueringskoder" som forteller noe om hvilket nivå brukeren er på kan være en ide. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Imidlertid kan IE 8 være en liten synder her. Har du prøvd andre nettlesere May? (Som http://www.firefox.no eller http://www.google.com/chrome ?) Det høres ut som en mer fornuftig forklaring. Lenke til kommentar
May-Brith.O Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Som flere sier her, veldig hyggelig med aktivitet! Vi har gått opp 18% denne måneden i forhold til juni, noe jeg ikke hadde trodd på forhånd da det er en kjennsgjerning at mange (innledningsvis) skyr endringer på nettet! :-) Lurer på om bildet skaleres automatisk i det vi går inn på siden for bildet? Eller kan noen av utviklerne si noe om det blir generert skalerte bilder ved opplasting? Det lages en egen croppet (med sideforhold intakt) versjon av bildet første gang bildesiden vises (rett etter opplasting). Det er denne som brukes hver gang noen går inn på et bilde. Jeg tror altså ikke at dette skal være en kilde til at det går tregt. Imidlertid kan Internet Explorer 8 være en liten synder her. Har du prøvd andre nettlesere May? (Som http://www.firefox.no eller http://www.google.com/chrome ?) Jeg bruker IE 8, selv om firefox fulgte med som førstevalg for den pc'n jeg har i dag, og som er forholdsvis ny. Hvorfor jeg valgte IE var fordi at ved bruk av firefox fulgte google og div annet som poppet opp med en masse reklame som for meg var uinteressant. Det hindret også best mulig bruk og besøk på ulike nettsider - veldig forstyrrende sånn jeg opplevde det. Droppet derfor firebox. Kanskje det finnes andre løsninger - får se det an litt. Jeg tror det kan være en ide å strupe ned litt. Dvs; jeg er fortsatt glad i tanken min om maks 2 om dagen, men begrenset til 7 bilder siste 7 dager. Denne er ikke dum.. Blir litt mer å forklare for brukerne men. Man risikerer dog at det blir veeldig mange bilder i helgene, og færre i ukedagene? Jeg tror det blir viktig at vi etter hvert er obs på forholdet mellom antall bilder og antall kommentarer på bildene. Blir det så mange bilder i løpet av en dag at en mister oversikten kan det bli aktuelt å lage flere kritierier. "Evalueringskoder" som forteller noe om hvilket nivå brukeren er på kan være en ide. Her ble det en del blanding med tråden, men men. Lenke til kommentar
Evakb Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg har fulgt med på sidelinjen en stund og nå forsøkt meg med et par bilder og jeg ser med glede at det både er gamle Digit'er, Akam'ere og sikkert en del andre på banen. Det ser veldig positivt ut og ikke minst at det nå er tatt høyde for ny funksjonalitet og endringer underveis. All honnør til Terje Gleder meg til å se hva høsten bringer! Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Synes 1 pr kalenderdag forøvrig (foreløpig) er meget bra - tror også som Terje at f.eks søndag kveld vil siden druknes med mengder bilder dersom man setter 7 bilder pr 7 dager som grense. Det har ikke vært noe problem på digit tidligere med 1 pr døgn. Nå er det 1 pr kalenderdag som jeg synes er mye bedre enn 1 pr døgn. På Digit har det endog vært snakket om å senke antallet innimellom for å øke kvaliteten og antallet tilbakemeldinger pr bilder da det blir lite kommentarer pr bilder når antalet totalt pr døgn kommer over et visst nivå. Hva dette nivået er vil man finne ut over tid her da det vel er et øket antall brukere og også dermed øket antall bilder, men samtidig øket antall som kan kommenterer bildene. Jeg mener at vi bør se an kvaltiet på bilder og kvalitet og kvantitet på tilbakemeldinger på bildene før man evt gjør noen med frekvensen man kan poste bilder i. Ellers synes jeg gjennomsnittskvaliteten på bildene som har vært postet i det siste har vært veldig høy. Slik jeg oppfatter det har den vært høyere enn hva som var på Digit "mot slutten". Det kan jo være at det er fordi det er ferietid og det er de aller ivrigste som er tilstede nuh, men synes alle fortjener en ros for den høye kvaliteten som har vært. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg