krutselno Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Radeon 9800 Pro er det råeste på markedet nå. Det bråker heller ikke så mye som et rått nvidia kort. Jeg har ikke har noe problem med stabiliteten, kjører de nyeste driverne som jeg lastet ned fra ati sine sider. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg ble plutselig veldig usikker på om jeg skal kjøpe et ATI kort i det hele tatt. Jeg synes det er veldig mange som klager på ATI kortene sine, så jeg har vurdert å kanskje kjøpe et nvidia kort istedenfor, f.eks NV35 eller kanskje NV38 når det kommer. Saken er den at jeg aldri har hørt noen klage på nvidia kort sett bort fra klager om støy på FX5800 kortet. Ytelsen på kortet er viktig, men det er også viktig at kortet er stabilt og har gode drivere. Desverre har jeg fått inntrykk av at ATI kort er litt ustabile og at driverne ikke er helt gode. Jeg er verken fan av nvidia eller ATI, jeg går bare etter det som har god ytelse og er mest stabilt. Hva synes dere?' Åh, jeg har vært i AKKURAT samme situasjon! Men jeg gikk til slutt for MSI GeForce FX 5900 Ultra. Har hatt det i litt over ett døgn nå *gliz*, og hittil er jeg bare fornøyd! MSI har hvertfall en skikkelig kjøleløsning til kortet. Det bråker absolutt ikke! til alle som lurte. Hvilket skjermkort har du nå? Å vente på NV38 er kanskje ikke vits i...eller, det vet vi jo ikke noe om , men det går jo rykter om at NV38 stort sett er en "raskere" utgave av NV35...Hvis det er sant, så har de kanskje ikke gjort noe med arkitekturen (flere pipelines? Bedre AA?)...men det går jo an å vente og se til det blir lansert i høst en gang....da har jo prisene på NV35 og Radeon 9800pro sikkert sunket også. Både fx 5900 (ultra) og Radeon 9800 pro er RÅE kort! EDIT: Hvis det er en ting jeg vil si derom du/andre skal kjøpe Fx 5900, så er det velg en produsent som har egen "design" og kjøleløsning på kortet. Referansekortet er sikkert ok, men det er så stygt! Mitt MSI kan vel nesten kalles "single-slot" hehe Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 driverne som fulgte med til 9600 pro sapphire var IKKE i orden...har fått en del problemer også gå for hercules Lenke til kommentar
Mello Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 At kortene ikkje er dei samme fra Herckules til connect3d osv... er bare noe tull!! Vist hercules korta er best som noen sier, er ikkje det samme kortet som dei andre (R9800), da må det ha et anna navn da ! kansje R9800H ? når alle korta har samme navn er dei det samme, teknologien er bedre på R9800 enn R9700, det vet jo alle. 1 ting til: koffor skal ATi gidde og lage alle dei andre korta litt dårligare når dei klarer bedre som dere sier om Hercules ?? Det som skiller R9800 fra R9700 og R9500 er dei nye klokk ratene, bitsen og AA og AF ytelse og noen meir ting, dette er noe alle vet. Ergo: er alle korta like, untatt bundle, GPU vifte osv... Fordel å gjøre litt research før du svarer på slikt som det her, du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt. Som sagt så har strategisk utforming av kortet masse å si. Hercules har tydeligvis gjort det bedre som gir dem litt bedre ytelse. De har også den beste standard kjøleløsningen. Sapphire er som sagt BBA (built by ATI) eneste de har gjort er å sette på sitt eget navn (direkte latterlig syntes jeg) mens hercules er PBA (powered by ATI). Hercules har da gjort en bedre jobb enn det ATI selv har gjort med å lage kortene. alle bruker seff samme GPU, men utrforming og plassering av viktige deler er ikke den samme. Avhengig av hva du skal bruke skjermkortet til som bør få deg til å vurdere hvilket du skal ha. Radeon kommer til å ha OVERLEGEN ytelse i Half life 2 i forhold til GeForce FX f.eks, mens hvis du heller vil spille Doom 3, så bør du velge GeForce. radeon har jo slik som det er mye omtalt om bedre billedkvalitet, hvis det er viktig for deg. Jeg for min del valgte å kjøpe meg Radeon siden det kommer til å være konge i HL 2. Velg det kortet som passer ditt behov best, ikke hør nøyaktig på hva andre folk sier som er best, gjør opp din egen mening. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Fordel å gjøre litt research før du svarer på slikt som det her, du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt. Som sagt så har strategisk utforming av kortet masse å si. Hercules har tydeligvis gjort det bedre som gir dem litt bedre ytelse. De har også den beste standard kjøleløsningen. Sapphire er som sagt BBA (built by ATI) eneste de har gjort er å sette på sitt eget navn (direkte latterlig syntes jeg) mens hercules er PBA (powered by ATI). Hercules har da gjort en bedre jobb enn det ATI selv har gjort med å lage kortene. alle bruker seff samme GPU, men utrforming og plassering av viktige deler er ikke den samme. Avhengig av hva du skal bruke skjermkortet til som bør få deg til å vurdere hvilket du skal ha. Radeon kommer til å ha OVERLEGEN ytelse i Half life 2 i forhold til GeForce FX f.eks, mens hvis du heller vil spille Doom 3, så bør du velge GeForce. radeon har jo slik som det er mye omtalt om bedre billedkvalitet, hvis det er viktig for deg. Jeg for min del valgte å kjøpe meg Radeon siden det kommer til å være konge i HL 2. Velg det kortet som passer ditt behov best, ikke hør nøyaktig på hva andre folk sier som er best, gjør opp din egen mening. Enig. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hightech, sapphire, connect3d, og flere andre merker produseres av ATI på samme fabrikk. Hercules produserer kortene selv, om dette er positiv kan jeg ikke avgjøre, men vet at tidligere kort kun hadde en RAMDAC. Har selv sapphire 9800pro BBA, kjører stabilt på 450MHz brikke og 370MHz minne, men det blir så varmt at jeg kjører det på 430MHz/360MHz til vanlig. JA jeg har bra kabinettlufting (totalt 6 kabinettvifter + psu). Er selv MEGET fornøyd med mitt kort, beste kjøpet jeg har gjort på lenge(mye bedre enn p4 2,8 + gig med ram og i875 hk som jeg kjøpte for litt siden). Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 gjør opp din egen mening!! (jeg dytter deg bare litt den rette veien; hercules 9800pro) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg er den glade eier av et Sapphire 9800pro og må si at jeg er meget fornøyd. Det yter bra, god bildekvalitet og klokker egentlig bra. Artifacts har jeg aldri møtt på utenom når jeg har klokket for langt selvsagt. Det eneste jeg har å utsette på det er at det bråker! Det aller verste er at det har en slags høyfrekvent lyd hver gang cpu flyver til 100%.. Vet ikke om andre har det slikt også. Skulle jeg velge idag mellom et Radeon kort så hadde jeg nok gått for Hercules. De yter like bra, generelt bedre klokkere og har en mye stillere kjøleløsning (etter hva jeg har hørt). At kortet ser bra ut og tar seg extra godt ut i et kabinett med vindu er jo selvfølgelig også hyggelig. Har du penger til er Hercules kort så kjøp et. Har du ikke så kan jeg trygt anbefale Sapphire. Kan hende at det er bare jeg som synes det bråker da resten av maskinen har vannkjøling (skal på skjermkortet også innen kort tid, tro meg ) Uansett lykke til med ditt valg og ha en god fornøyelse. Uansett om du velger Hercules, Sapphire, Connect3d eller omså går for et Nvidia kort så vil du ikke angre! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Fordel å gjøre litt research før du svarer på slikt som det her, du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt. Som sagt så har strategisk utforming av kortet masse å si. Hercules har tydeligvis gjort det bedre som gir dem litt bedre ytelse. Ytelsen er såogsi identisk.. i en test jeg så var BBA 9800Pro 1-3FPS raskere. Avhengig av hva du skal bruke skjermkortet til som bør få deg til å vurdere hvilket du skal ha. Radeon kommer til å ha OVERLEGEN ytelse i Half life 2 i forhold til GeForce FX f.eks, Hvordan vet du det? mens hvis du heller vil spille Doom 3, så bør du velge GeForce. Det er vel også litt tidlig å si noe om. Lenke til kommentar
Patrokolos Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg fikk et helt annet inntrykk av denne velkjente "9800 vs 5900u"-kampen, fra gamer.no-reviews, enn jeg fikk på f.eks Tom's Hardware. Er ikke lett å bli klok på dette, når test-sider viser forskjellige resultat. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Det eneste jeg har å utsette på det er at det bråker! *bite seg i tunga for ikke å rope støvsuger* Avhengig av hva du skal bruke skjermkortet til som bør få deg til å vurdere hvilket du skal ha. Radeon kommer til å ha OVERLEGEN ytelse i Half life 2 i forhold til GeForce FX f.eks, Hvordan vet du det? Det lurte jeg også på.. Det er vel det drøyeste utsagnet jeg har hørt på en stund mens hvis du heller vil spille Doom 3, så bør du velge GeForce. Det er vel også litt tidlig å si noe om. Helt enig Mello: du har kanskje et GF FX 5900 ultra og et Radeon 9800 pro og HL2 og DOOM3 - ferdigversjoner av spillene, og har dokumentert at dette er fakta? Da vil jeg besøke deg og se på :wink: Lenke til kommentar
xthal Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 men for h#lvete da, kjøp det billigste j#vla 9800-kortet du finner og smekk på litt hjemmelaga kjøling fra gamle kjøleribber, er ikke akkurat så j#vla vanskelig også leser man IKKE THG når det gjelder prosessorer og gfx-kort Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 kjøp det billigste å smekk må hjemmelaga kjøling. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 driverne som fulgte med til 9600 pro sapphire var IKKE i orden...har fått en del problemer ogsågå for hercules Det er nok fordi de driverne som fulgte med er gamle, last ned de nyeste driverne. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Akkurat så om du kommer til å merke noe forsjell mellom 9800Pro korta, alle er råe uansett om du kjøper blablablablabla merke...... Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg ble plutselig veldig usikker på om jeg skal kjøpe et ATI kort i det hele tatt. Jeg synes det er veldig mange som klager på ATI kortene sine, så jeg har vurdert å kanskje kjøpe et nvidia kort istedenfor, f.eks NV35 eller kanskje NV38 når det kommer. Saken er den at jeg aldri har hørt noen klage på nvidia kort sett bort fra klager om støy på FX5800 kortet. Ytelsen på kortet er viktig, men det er også viktig at kortet er stabilt og har gode drivere. Desverre har jeg fått inntrykk av at ATI kort er litt ustabile og at driverne ikke er helt gode. Jeg er verken fan av nvidia eller ATI, jeg går bare etter det som har god ytelse og er mest stabilt. Hva synes dere? De nyere driverene til ati er meget stabile og tatt i betraktning at nvidia sine kort er en del større enn ati sine så valgte jeg r9800 pro og er knallfornøyd med kortet Har ikke merket noe som helst tull med mitt og det er et BBA (altså et originalt ATI kort) uten noe som helst krimskrams ekstra på pcb'en. GPU går til 448 og minnet går til 375 mhz (tilsvarer 750 DDR) Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 4. august 2003 Forfatter Del Skrevet 4. august 2003 Jeg tror det blir et Hercules 9800 PRO kort, nvidia FX5900U er litt for dyrt. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg tror det blir et Hercules 9800 PRO kort, nvidia FX5900U er litt for dyrt. Jeg trur helt bestemt at dette er det beste valget. Se på dette eksemplet, disse er det mange av...... - Radon 9800 Pro kortene er enda varmere. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...136617&forum=23 :wink: Jeg får rett til slutt -- Hercules R 9800 Pro er og blir det beste valget. Lykke til Lenke til kommentar
Mello Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Fordel å gjøre litt research før du svarer på slikt som det her, du har tydeligvis ikke peiling i det hele tatt. Som sagt så har strategisk utforming av kortet masse å si. Hercules har tydeligvis gjort det bedre som gir dem litt bedre ytelse. Ytelsen er såogsi identisk.. i en test jeg så var BBA 9800Pro 1-3FPS raskere. Tydeligvis en useriøs testside, for å finne riktig tall kjører de SERIØSE testsidene testene 3 ganger, og finner ut gj. snittet der. Du kan ikke avgjøre hvor bra et kort er ved å kjøre en test en gang. kan være mange variabler som kan påvirke. og i de fleste tilfeller er BBA eid av PBA kort, ikke med så veldig mye, men uansett litt. Avhengig av hva du skal bruke skjermkortet til som bør få deg til å vurdere hvilket du skal ha. Radeon kommer til å ha OVERLEGEN ytelse i Half life 2 i forhold til GeForce FX f.eks, Hvordan vet du det? Det lurte jeg også på.. Det er vel det drøyeste utsagnet jeg har hørt på en stund mens hvis du heller vil spille Doom 3, så bør du velge GeForce. Det er vel også litt tidlig å si noe om. Helt enig Mello: du har kanskje et GF FX 5900 ultra og et Radeon 9800 pro og HL2 og DOOM3 - ferdigversjoner av spillene, og har dokumentert at dette er fakta? Da vil jeg besøke deg og se på :wink: Hvis dere følger littegranne med på diverse spillutviklere sine hjemmsider så finner dere ut slikt. Og nei jeg har ikke noe eksemplar av hverken av spillene, men det er uttalelser fra activision og valve. Er en grunn til at Half Life 2 blir holdt igjen frem til jul, nettopp fordi GeForce har diverse problemer med det. Så til dere to som tviler på meg, send f.eks en mail til dem og spør om det, jeg vet nemlig jeg har rett på det her. Som sagt tildigere GJØR LITT RESEARCH FØR DERE SVARER! (legger til forbanna noobs) Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Husker også jeg så en test på THG, og da sleit r9800pro veldig med fps'en i doom3 demoen. Dette skulle vist være pga. en driver feil(trodde de) har ikke hørt noe siden, så det er vanskelig å vite om r9800pro fortsatt sliter med det problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå