Noxious Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Jeg skal bestille ny PC om noen dager og har tenkt å bestille Sapphire Radeon 9800 PRO, men jeg er i tvil nå fordi jeg har hørt at folk klager litt på sapphire kortene. Bør jeg velge et annet Radeon 9800 PRO kort? Hvilket Radeon 9800 PRO kort har best ytelse/kjøling/stabilitet? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 har hørt at noen Sapphire 9800 hadde noe feil (artifacts og sånn?)....og så sier noen at Hercules har lagt stor vekt på kjølinga, noe som jo er en fordel Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Det er en kjent sak at alle Radon 9800Pro kortene blir varme. Det er Hercules som har prioritert dette med kjøling av GPU og RAM. Derfor anbefaler jeg deg å kjøpe Hercules. Jeg har dette kortet og er svært godt fornøyd. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Hvordan er connect3d og BBA? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 jeg annbefaler shappire. det er det billigste. bare se på komplett.no. og dessuten følger det med 2 - to, spill, fullversjoner. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 Har selv Hercules kortet og er veldig fornøyd med det Kan trygt anbefale dette kortet. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 2. august 2003 Del Skrevet 2. august 2003 krutselno, du sier Herkules er best. Da kan du og si meg ka som er bedre ?? Min anbefaling er connect3d kansje pga. at eg har det sjøl men er super fornøyd. Masse bundle osv...og kvalitet på max. den røde PCB`en passer gjør seg flott i min data. Eg har klokka mitt 1 del for å se kor langt eg nådde :wink: Har og fixXxa litt på det: http://home.no.net/vegham/Gfx.htm Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hercules er best Helt feil kortene er identiske, gå for den billigste Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 jeg annbefaler shappire. det er det billigste. bare se på komplett.no.og dessuten følger det med 2 - to, spill, fullversjoner. Jeg kjøpte sapphire sitt, og dessverre så fulgte det kun med ett spill, "Return to Castle Wolfenstein", "Soldier of Fortune 2" var ikke å se, men det gjorde ikke meg noe, siden jeg hadde det fra før. Lenke til kommentar
Toffypops Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 vet ikke hvordan det er med R9800, men R9700 har det vært en del kompatibilitets probs med.. Jeg måtte få bytta mitt R9700 (ikke pro) da det ikke første gangen virka med mitt hovedkort Asus 7V8X....etter at jeg fikk det bytta fungerte alt fint...bortsett fra at det nå på sommeren er så varmt at alt er bare varmluft som blir spruta mot GPU og CPU..... Får vel montere på et kjøleskap forran luftinntaket... :wink: Lenke til kommentar
Mello Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Hercules er best Helt feil kortene er identiske, gå for den billigste lol, det er dem vel ikke, sapphire sine er praktisk talt byg av ATI såkalt BBA (built by ATI) mens Hercules sitt er såkalt PBA (powered by ATI) utforming og strategi har en del å gjøre da et skjermkort produseres. Hercules er best både prestasjons messig og kjøle messig, hvis du da ikke setter på en egen Haxx vifte da hercules sitt kort har også en kul blå LED i GPU viften, som setter et lite preg på kortet har du litt ekstra penger, gå for Hercules sitt, litt mindre, velg Connect3d, men hold deg unna Sapphire da det er meldt at de har en del artifacts Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Radon kort fabrikantene er IKKE like. Den lille forskjellen og fordelen Hercules har er dette med bedre kjøling en de andre R9800 fabrikkantene. Som jeg sa tidligere så blir disse kortene veldig varme og da blir dette med kjøling veldig viktig. De som har problemer med disse kortene (Sapphire) er som regel varmerelaterte feil. Så denne diskusjonen om at alle R9800 kortene er like er feil, det er forskjeller på de. Igjen -- kjøp Hercules Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Som det allerde er skrevet har er så og si alle Radeon 9800 Pro kort identiske, ytelsen på kortene i mellom vil uansett ligge side om side. Så kortene er de samme hos alle, men kjøleløsningen kan være forskjellig fra produsent til produsent.. Mitt råd er da å kjøpe det billigste kortet, personlig mener jeg at prisen for ett Hercules kort ikke er verdt pengene. De fleste Hercules kort koster rundt tusen kroner mer enn et vanlig Radeon kort. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 artifacts på Sapphire kort my ass... det må være en liten prosent isåfall...folk hører selvsagt bare om de som får feil, fordi de er de eneste som klager... Lenke til kommentar
vegham Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 At kortene ikkje er dei samme fra Herckules til connect3d osv... er bare noe tull!! Vist hercules korta er best som noen sier, er ikkje det samme kortet som dei andre (R9800), da må det ha et anna navn da ! kansje R9800H ? når alle korta har samme navn er dei det samme, teknologien er bedre på R9800 enn R9700, det vet jo alle. 1 ting til: koffor skal ATi gidde og lage alle dei andre korta litt dårligare når dei klarer bedre som dere sier om Hercules ?? Det som skiller R9800 fra R9700 og R9500 er dei nye klokk ratene, bitsen og AA og AF ytelse og noen meir ting, dette er noe alle vet. Ergo: er alle korta like, untatt bundle, GPU vifte osv... Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Kjøp på psdata, der har du kortet til 3495,-. ( ukens tilbud) Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 alle ati-kort fra 7500 og oppover følger samme modellen: bba, connect3d, powercolor, sapphire etc. er praktisk talt bba, da ati fabrikerer kortene for disse produsentene (eller vica versa). hercules derimot, skiller seg ut ved å bruke egen layout og design på pcb'en samt forskjellig minne fra de andre manufaktørene. til dere som sier 'hercules er best': hercules var værst! - hercules hadde (og/eller har) kun én ramdac på sine kort (ihvertfall på alt til og med 9700-serien), som vil si at man kun kunne ha én crt monitor tilkoblet kortet, i motsetning til de andre som kunne ha to, via en dvi-crt overgang. dette er f.eks veldig dumt hvis man har en gammel monitor liggendes og vil kjøre dualscreen. hercules brukte også før (jeg vet ikke for sure om dette er tilfelle lenger) dårligere minne (tregere, ns) på kortene sine, men kjørte de på samme frekvens som de andre, ERGO trengte de ekstra kjøling, og var følgelig MINDRE overklokkingsvennlige enn de andre. dette burde avvikle myten om at hercules 'er det beste'.. når det kommer til ytelese mellom alle disse kortene, er det kun MINIMAAALE forskjeller det er snakk om, som overhodet ikke bør taes med i vurderingen. håper alle som skal kjøpe et kort basert på ati's radeon, gjør det fornuftige og velger den billigste løsningen Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg forstår ikke hvorfor dere spør hva som er forskjell og hva som er best når dere har en klinkende klar mening om dette. Kjøp det dere mener er best og ferdig med det Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Jeg ble plutselig veldig usikker på om jeg skal kjøpe et ATI kort i det hele tatt. Jeg synes det er veldig mange som klager på ATI kortene sine, så jeg har vurdert å kanskje kjøpe et nvidia kort istedenfor, f.eks NV35 eller kanskje NV38 når det kommer. Saken er den at jeg aldri har hørt noen klage på nvidia kort sett bort fra klager om støy på FX5800 kortet. Ytelsen på kortet er viktig, men det er også viktig at kortet er stabilt og har gode drivere. Desverre har jeg fått inntrykk av at ATI kort er litt ustabile og at driverne ikke er helt gode. Jeg er verken fan av nvidia eller ATI, jeg går bare etter det som har god ytelse og er mest stabilt. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå