Fuglefaen Skrevet 7. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Hadde en ssd som daua her. Hadde de i Raid0 så mista mye. Er som regel flink å ta backup, men av en eller annen grunn hadde jeg ikke gjort det på leeenge..... kløna Siden jeg da skulle ha skiftet vannet og litt på pcn så bygde jeg den liksågodt om igjen..... Nå er den oppe og går igjen. Men "låner" er ssd fra den "nye", til jeg finner ut hva jeg skal gjøre med den jeg sitter på nå. Ble ett hurtigbygg, da jeg først og fremst måtte ha en fungerende maskin Men resultatet ble greit nok det. Har hatt korrosjon i vannet denne gangen, kom etter jeg tok en rens tidligere. Det tok cpu kjøleren min ser det ut til Fikk renset den (ikke bildet av den etter rens), men må nok byttes med tiden. Så hadde jeg noen 35mm vifter liggende. Satte de på radiatoren. Burde kjøle litt Tok bort minnekjøleren og mosfet kjølerene. Blir ikke noen Hardcore klokking på denne. Ferdig for denne gang.... Kommenter prosjektet her Endret 7. januar 2012 av Fuglefaen Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 Litt nye deler er kommet. Og noen ligger på posten og venter.... Ikke fått HK ennå Men fått noe til det. Plukka deler fra ett par pcr for å sette sammen en ny testpsu. Ikke noe fancy krympestrømpe eller sleeving på den Bare en 10min jobb så Så kutta jeg til de planlagte hulla til radiatorene Punkta festene til pumpene Og startet på HK-brettet/holder. Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 14. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2012 (endret) Bare for moro så måtte jeg se hvor mange pcr jeg får plass til inni denne Skulle nok lett fått plass til 3srk Kommenter prosjektet her Endret 14. januar 2012 av Fuglefaen Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 20. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2012 Endelig har det meste ankommet av deler... Har villet teste denne ei stund. Så hvorfor ikke nå Må jo ha litt Power Hovedkortet som jeg har ventet en mnd på Og ett par små grafikk kort Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 22. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2012 Da har jeg satt sammen de nye delene. Blir sånn til jeg er ferdig med det andre kabinettet. Eneste jeg ikke har fått satt opp som jeg ville er raid. Viste seg å være litt problematisk på dette brettet.... Rampage II og Rampage IV Lagring må en jo ha Ett par skjermkort til sammenligning. Mitt gamle 5970 er fortsatt fysisk større Så var det å skru det sånn noen lunde ok sammen da. Får være greit nok til det får nytt hjem Så har jeg kjøpt en ny skjerm. Hatt den ei lita stund nå. Glemt å ta den med i updatelista Led 27" og 120Hz 1 Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Så var det på igjen, igjen da Tar lang tid dette føler jeg, men blir da gjort litt nå og da Holder på med "MB-Tray". Tror jeg er enig med meg selv om plassering nå Så har jeg endelig pakket ut den ene strømforsyninga og sett litt på den. Ser bra ut Og nederst noen deler som skal brukes senere i bygget. Kommenter prosjektet her Endret 26. februar 2012 av Fuglefaen Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Siden jeg ikke vil sette i en raidcontroller i pci. Så får de holde med 2 ssd i raid0. Skulle gjerne hatt ytelsen til 4, men for holde for nå. Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 26. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Våren er på vei ser det ut til Ser nesten ut som den er brukt til målskive ?? Biiig Gun i så tilfelle Men det kan jo også være at det er jeg som har startet å kutte på det ene sidepanelet Endret 1. mars 2012 av Fuglefaen Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 27. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2012 Fortsatte på sidepanelet i dag. Ble mye søl da jeg brukte "cutting oil", men mye enklere og kutte. Så for heller vaske litt senere Nesten ferdig kuttet. Må bare måle til hvor kortene skal stå. Så testet jeg passformen og utseende. Begynner og ligne på noe her Begynner og bli fornøyd selv med planløsningene. Hva syntes dere ?? Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Kuttet mer og festet sidepanelet. Startet og sveise sammen det hele. Begynner å bli bedre til å sveise, men er jaggu mye og lære der ennå Artig å jobbe med metall, men tar tid ja Verktøy hjelper jo litt da Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) I dag sveiset jeg "risers" for Strømforsyningene. En støtte for side panelet og litt diverse rundt om. Kommenter prosjektet her Endret 1. mars 2012 av Fuglefaen Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 24. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2012 Holder på med hovedkort brettet ennå... Ble noen fartsdumper på veien... Skulle ha det som dette : Men det gikk ikke som planlagt. Brakk bor og gjengetapp.... Så blir til å kutte til ett annet brett jeg har liggende og sette det sammen med dette. For se om det virker. Skal også ha to vifter under hovedkortet, for bedre kjøling. Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Liten update. Jobber fortsatt med MB-tray. Ikke fornøgd med den første. Så det ble laget en ny. Den var ennå værre Så nå er jeg på forsøk 3 eller 4?? Dette var nr 2 Litt nytt verktøy og noen nye deler er og kommet i hus. Og så den nåverende versionen av MB-tray The new and the old Siden det er mangel på tid for å få denne ferdig så blir dette et funksjon før utseende bygg Skal bli glad om jeg får det ferdig bare Endret 29. juli 2012 av Fuglefaen 1 Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 5. august 2012 Forfatter Del Skrevet 5. august 2012 Alrigthy then Fant ett par timer gjemt unna i dag Så nå tror jeg at jeg er ferdig med MB-tray 1 Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Da var MB-Tray på plass og Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 17. august 2012 Forfatter Del Skrevet 17. august 2012 Det går fremover ennå, sakte, men det går fremover Monterte holder for cd-rom og en til 3xSSD Og "banket" på plass/rettet ut litt bøyd metall. SSD holder Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 18. august 2012 Forfatter Del Skrevet 18. august 2012 Så er det på tide og få på plass reservoarene. De må passe en plass inni denne Ramme Hmmmm.. Den var litt kort. Fikser det 1 Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 13. september 2012 Forfatter Del Skrevet 13. september 2012 For å komme til vifter osv, så måtte reservoarene/holderen være mulig å ta ut. Så da blir det noe sånt. Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Tjohei. Da er PC'n bygd om igjen..... Den gamle er mer eller mindre solgt. Så da måtte jeg ha kabinettet til den. Så da ligger den nye i deler over pulten her, men den er oppe og går igjen Formatert på nytt, uten Raid Ble noe tregere, men men. Mindre problemer Men blir å leke litt med "minne disk" oppsett. Har 32G ram nå så. Byttet kjøler på CPU, merker faktisk stor forskjell. Hadde ikke helt ventet det. Men det er jo bare lækkert Satt på vannkjølinga på hovedkortet og minnet. Har ikke satt på vannblokk på GPU ennå, bruker også bare det ene skjermkortet i dette oppsettet pga jeg nå sitter på en 850w psu. Så nå ser dette ut som ett ******** ********. Men jeg er oppe og går igjen i det minste Den "gamle", gjort klar for salg. De siste bildene viser den nye som den står nå Den nye... Satt sammen av mye rart av deler jeg hadde liggende Da den snart skal demonteres igjen.. Endret 6. oktober 2012 av Fuglefaen Lenke til kommentar
Fuglefaen Skrevet 27. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2012 Holder på ennå Har hatt lite av tid til denne i det siste, men fått gjort litt i dag. Så har jeg fått noen flere nye deler som ligger og venter på ny hjem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå