Gå til innhold

jeg har et lite problem. det kommer 3 pipelyder noen tips?

wil

Anbefalte innlegg

i dag nå netopp så tok jeg av en jumper og satt den på en annen plass på hovedkortet, dvs. jeg skulle prøve å få av pc speakeren. men det gikk det ikke. når jeg fikk maskina i gang igjen så kommer det først en pipelyd som vanlig men så kommer det 2 pipelyder til. men så kommer den ikke lenger. noen som vet hva det kan være? sitter på laptoppen min akkurat nå.

tror jeg skal få installert Windows igjen, men jeg lurer på hvordan jeg for bort noen av lydene.

jeg sitter å er litt stressa nå. manskina henger under installasjonen. vet ikke helt hva jeg skal gjøre. nå er det veldig bra at jeg har flere enn 5 partisjoner. for alt av viktige ting ligger på Harddisk 2 faktisk.

Noen som har noen andre tips?

jeg for formatert C: partisjonen som vanlig. jeg har ikke prøvd alt jeg kan om data enda. jeg rørte ingenting annet enn akkurat den jumperen. rørte ikke noe annet på hovedkortet.

det skal da vel ikke skje noe selv om man tar av og på en jumper. eller?

noen som har noen tips?

Pliz kan dere hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis noen av dere har et MSI kort så har dere sikkert sett en svart running med et hull i midten. forran denne står det en jumper som er grønn. og litt bortenfor dvs. til høyre for den så sitter det også en jumper. det var denne jeg flytta på. først tok jeg den forsiktig ut litt bare ikke helt ut, å sa den på plass igjen. så skrudde jeg på maskina. dette gikk fint. den kom inni Windows igjen, så det var ikke noe prob. men så flytta jeg denne det er tre pinner der. jeg flytta jumperen til hakket ned å slo på maskina igjen. da kom først den vanlige lyd sånn pip. alt så ut til å være normalt, men så kom det to korte pip til, å jeg kommer ikke inni i Windows. Prøver å reparere installasjonen dvs. Windows, men da henger den når den har stått i ca. 5 minutter, så skjer det ikke noe mer. jeg mistenker at jeg har satt jumperen oppned eller noe sånt.

hovedkortet skal da vel ikke ryke bare ved å flytte en jumper?

har ikke prøvd å slå på pc`en i dag, for den lyden kommer seff, skal prøve litt senere i dag tenker jeg.

noen flere tips?

PS: det var ikke med noen manual for hovedkortet mitt, pga at jeg fikk maskina ferdig bygd.

men det ligger en manual på den andre pc`en min, :D men den kommer jo ikke noen plass enda. sitter på en laptopp akkurat nå.

skal prøve å finne manualen på nette.

Lenke til kommentar

jeg har fiksa problemet. nei fikk ikke noen feilmelding nei. har nettopp fiksa det. måtte bare restarte biosen så ordna det seg. skal bare få inn noe antivirus å greier nå så er jeg på nett. akkurat nå sitter jeg med en laptopp.

jeg fant ut at jeg stilte tilbake batteriet mitt i maskina ved å ta ut den jumperen :D derfor kom det sånne pipelyder. jeg trodde hovedkortet hadde tatt kvelden men det var det heldigvis ikke. det jeg egentlig skulle gjøre var å ta av speakeren på mitt msi hovedkort, men det var ikke så lett å ta av den som det var på ASUS kortet som jeg hadde på en gammel maskin. der var det bare å trekke ut kontakten på speakeren og lyden var borte.

jaja, maskina virker å jeg er fornøyd. det lyd greiene ser jeg på litt senere.

Lenke til kommentar

Hei :)

Disable onboard sound vil vel si at man disabler et lydkort som er integrert i hovedkortet? Eller er det bare jeg som tar feil igjen?

På mitt gamle Abit KT7**** (husker ikke helt hva det het), kunne man bare dra ut ledningen :) Sånt liker jeg :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

ok, er inne i bios nå. der fant jeg noe som het Integrated Peripherals. eneste som jeg kan se som kanskje kan være den riktige er AC97 Audio, denne står på Auto. tror du at den vil slå seg av hvis jeg setter denne til disable?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...