Gå til innhold

Tanker rundt denne loopen? *OPPDATERT*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det rett før jeg bestiller, regner med å få varene etter jeg kommer hjem fra en USA-tur.

Må bare være HELT sikker på at min bestilling blir rett, legger derfor med et bilde av bestillingen.

post-174056-0-76123800-1313031459_thumb.png

Noe som bør endres på?

tenker også å spraylakkere kabinettet innvending svart, er det nok å bare ta av plasten og spraye det eller trengs det noe behandling før lakkering? Har forresten HAF932.

Takk.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke såkalt backplate til skjermkort. Det er bare for blingeffekt :p

Hvor mange nippler har du bestillt der? 8 + 5?

Ellers ser det bra ut, pass på at du har monteringsutstyr til radiatoren, vann, sølv, en trakt eller flaske m/tut til å fylle på vann på tanken, og så videre. Du trenger også en plass å koble disse 3 viftene på hovedkortet. Har du det?

Nå er det på tide å planlegge installasjonen, og det er ikke enkelt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

tenker også å spraylakkere kabinettet innvending svart, er det nok å bare ta av plasten og spraye det eller trengs det noe behandling før lakkering? Har forresten HAF932.

Du bør vaske alt først med sprit eller lignende. La det så tørke litt, og spray i vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Går for en svart build, så synes det blir kult med svart backplate :tease:

Tenkte det kunne være lurt med noen 45 graders nipler, men vet ikke helt hvor mange jeg skal ha, bestiller derfor 5 45 gradersnipler og 10 vanlige nipler, så har jeg noen til overs og.

Har dette hovedkortet, på ASUS sidene står det:

1 x CPU Fan connector

3 x Chassis Fan connector

1 x Power Fan connector

Det er vel nok?

btw: kabinettviftene er ikke tilkoblet hovedkortet.

Endret av b3ndik
Lenke til kommentar

Ja, det bør være nok.

På aquatuning har de alle slike kabler som du kanskje vil ha;

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p6671_Nexus-3-way-Adapter-5V-7V-12V.html

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p11887_Phobya-Y-Cable-3Pin-Molex-to-3x-3Pin-Molex-60cm.html

http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p10218_Phobya-Y-adaptor-4Pin-Molex-to-4x-3Pin--12V--30cm.html

Spørs litt hvordan du vil koble viftene. Jeg vet ikke om de har lang nok ledning til å rekke frem til de 3x chassis-portene på hovedkortet i seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser veldig bra ut. Har du virkelig plass til en 360mm radiator i toppen der? Den vil vel gå litt inn i 5.25"-plassene, da - men det går jo greit.

Som sagt, alt er i orden, du må bare passe på at kabelen til viftene er lang nok :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer! Nå er jeg frisk igjen, eneste grunn til at jeg har vært så aktiv på forumet er sykdom :)

Men ja, jeg får jo oppdateringer via e-post når du poster her i denne tråden, så du må bare det om du trenger hjelp til installasjon. Men svarene kommer litt tregere da, hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen tips/triks når jeg skal sette alt sammen? Må delene vaskes?

Radiatoren må spyles ja, men du trenger ikke bruke noe spesielt. Har du en hageslange som du kan koble til radiatoren på enkelt vis så er det bra. Du må ha relativt høyt trykk, og den bør spyles en god stund.

Jeg har lest om folk som har spylt radiatoren i over 20 timer og at det fremdeles da kommer ut møkk. Det må være i ytterste kant, det verste jeg har opplevd er nærmere 2 timer spyling.

Hvilken rekkefølge er det lurt å følge?

Ta ut HK, montere radiator, CPU blokk GPU, pumpe, tank og så sette inn HK og koble alt sammen?

Du trenger ikke ta ut HK med mindre du må gjøre det for å montere radiatoren eller CPU-blokken.

Bare monter tingene i den rekkefølgen som er enklest for ditt kabinett, det er vanskelig for meg å si. Deretter legger du opp vannrørene på enklest mulig måte, ikke tenk på "hvilke komponenter som kommer hvor" innad i loopen - det betyr ingenting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...