J. Verlander Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 Det måles i feet, så det er vel 3 meter(?) Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) Ja stemmer, ser det nå. Uansett så er det resten jeg sa + eyvind1. EDIT: Og så pass på at EK-blokken har "EN"-betegnelsen, slik som denne har. Endret 31. juli 2011 av vhaarr 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 31. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2011 kunne du linka til riktig CPU-blokk, slange, pumpe, billigere radiator og sølvting fra performance-pcs? Sitter å lager et system på aquatuning atm. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 CPU-blokk, slange, pumpe, radiator, sølv. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 CPU-blokk, slange, pumpe, radiator, sølv. Hvor mye kommer et tilsvarende oppsett til å koste fra techbay? Budsjettet vokste med et par tusen, så kunne jeg tenke meg å bestille derfa. Kunne du sette opp en loop? Får forresten tak i ionefritt destillert vann fra ntnu, så det tror jeg jeg går for. Mulig å bare tilsette farge til det? Takk for svar Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 Nei, synes jeg har lenket/vist nok til at du kan sette opp en alternativ loop selv. Så kan jeg heller se over hva du kommer frem til. Du kan få kjøpt destillert vann fra din lokale bensinstasjon, apotek, eller mange andre plasser. Vet ikke hva du må betale for dette på NTNU, men det er sikkert mere enn nødvendig. Men ja, du kan farge det - som jeg tror jeg nevnte tidligere er mayhem's dye det beste du kan få tak i. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 3. august 2011 Forfatter Del Skrevet 3. august 2011 Nei, synes jeg har lenket/vist nok til at du kan sette opp en alternativ loop selv. Så kan jeg heller se over hva du kommer frem til. Du kan få kjøpt destillert vann fra din lokale bensinstasjon, apotek, eller mange andre plasser. Vet ikke hva du må betale for dette på NTNU, men det er sikkert mere enn nødvendig. Men ja, du kan farge det - som jeg tror jeg nevnte tidligere er mayhem's dye det beste du kan få tak i. Får det gratis, skal se hva jeg får til. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Har da lagt til et nytt system i 1. post. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Blokken til skjermkortet er feil, du må ha en av disse tre. Når du så skal velge grafikkort må du gå til http://coolingconfigurator.com/ og sjekke at det kortet du skal kjøpe passer til blokken din. Være veldig obs på at EK også har en 6970 blokk "V2", som er til ikke-referanse design. Så les nøye på coolingconfigurator-resultatene. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Ok, skal finne en annen blokk. Ellers ser resten OK ut? Alt passer sammen osv? Plass til kompressjonsnipler på blokkene, tank, rad og pumpe? Isåfall blir det vannkjøling i hus! Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg har lyst å si at alt ser kjempebra ut, men skal jeg være ærlig så er jeg usikker på om kompresjonsnipplene passer på den pumpe-toppen ... Etter bildene å dømme så var det lite avstand mellom utgangene på den. Jeg skal ikke si sikkert en ting eller den andre, altså. Jeg har ikke peiling, rett og slett. Jeg foreslår at du sender en e-post til aquatuning eller Phobya, og spør dem direkte. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Ut i fra denne "testen" ser det som det passer. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Nei, der bruker de 10mm's nippler såvidt jeg forstår fra artikkelen. Dine er nesten dobbelt så store. Kanskje det er best om du kjøper denne toppen + denne pumpen separat heller. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Da gjør jeg det. Fant forresten ikke noen sølvting fra nettsiden, er dette noe jeg kanskje kan finne på biltema eller clas ohlson? Takk for hjelp Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Er det lurt å gå for gpu-blokken med EN merking, eller går det for det samme? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Ja, gjør det. Om du ikke går for den som er bare "Acetal", da er det ingen nikkel som er i kontakt med vannet uansett så det betyr ingenting. http://www.ekwaterblocks.com/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=88&cntnt01returnid=17 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Noe som mangler? Kommer til å kjøpe dette skjermkortet, ser at det passer med blokken. Bytta ut 1850 rpm vifter med 1150 rpm vifter for et litt mer stillegående system. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 7. august 2011 Forfatter Del Skrevet 7. august 2011 Noe som mangler? Kommer til å kjøpe dette skjermkortet, ser at det passer med blokken. Bytta ut 1850 rpm vifter med 1150 rpm vifter for et litt mer stillegående system. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Jeg klarer ikke å finne ut om det kortet passer eller ikke akkurat nå, men er du sikker på det så er vel alt i boks Sølvdingsen må du kjøpe på en annen butikk, og de selges bare hos vannkjølingsbutikker. 1 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 8. august 2011 Forfatter Del Skrevet 8. august 2011 Og forresten, er det nok med 10 nipler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå