Gå til innhold

Hvordan kan jeg bli en moderne shaman?

Anbefalte innlegg

Jeg håper Røde-Jon har gyldig kaperbrev, for jeg har ikke sett maken siden Svartskjegg herjet som verst.

Setter pris på at du hopper opp i skuta mi for å fortelle meg det. :)

Du liker å kværulere Red_John ?

Kverulere*

...

Oh the lulz!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forteller deg simpelthen at deduktiv logikk er noe man fortsatt anvender. Du virker i overkant ivrig etter å tilegne meg meninger...

Og som jeg sier deduktiv logikk, les Aristotelesk logikk, er og forblir en konspirasjon på det høyeste nivå. Ikke bare det, det er også en av hovedgrunnene til at vi er i denne smørja, les sivilisasjonen, til å begynne med.

Les Korzybski's Science and Sanity fra 1933. Eller enda bedre, les I, Ching... F.eksmpel, du er både en smart fyr og en komplett idiot her.

Leser du konteksten, så ser du at jeg retter deg. Du mener Aristoteles logikk kan oppsummeres med kontradiksjonsprinsippet, og det er bare ikke tilfellet...

Du har rett der, men jeg forenklet rett og slett logikken. Desverre er hans logikk voldelig dogmatisk, og tar ikke med i betraktning noe forbi hva man kan se eller hva man kan oppfatter her og nå; På den måten er det en logikk, men en farlig en fordi den plaserer individet på et lavere nivå enn hva som er mulig.

Ja? Og hva så? Som jeg sier, dette er en farlig og usunn måte å se verden på. Jeg bruker ordet "se" her med sarkasme...

Vet at det kanskje ikke helt ligger i din kultur (les religion) å bruke ord for å komme frem til ting, men det gir jeg åpenbart faen i. Kom det som en... bombe?

Rasist også nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Enkelte brukarar påberoper seg sjølv å vere overlegen andre, men er likevel ikkje i stand til å følge nokre heilt enkle retningslinjer her på forumet. Om de ikkje roar ned kranglinga vil det bli tatt tak i.

Diskuter emnet, ikkje person.
Lenke til kommentar

Enkelte brukarar påberoper seg sjølv å vere overlegen andre, men er likevel ikkje i stand til å følge nokre heilt enkle retningslinjer her på forumet. Om de ikkje roar ned kranglinga vil det bli tatt tak i.

Diskuter emnet, ikkje person.

Var dette til meg...?

Lenke til kommentar

Det vil kanskje være av interesse for deg å vite at shamaner verden over har hatt for vane å gomle i seg diverse psykedeliske stoffer for å få bedre innsikt?

Å anbefale bruken av psykedelia vil jeg virkelig ikke gjøre, men jeg har jo truffet på en rekke opplyste, zen-chille hippier som har fått fantastiske opplevelser og innsikter ved inntak av psykedeliske stoffer. Potensialet for at du får en endret sinnstilstand og virkelighetsopplevelse i ettertid er tilstede, og det kan gå både bra og dårlig. Men for de himmelske høyder du kan nå (ego-død, universell medfølelse, eufori) så finnes det en riktig så dyp dal hvor du kan bli utsatt for virkelig forferdelige opplevelser som i verste fall kan gi deg en permanent endret virkelighetsopplevelse i negativ forstand.

Lenke til kommentar

Hvordan kan jeg bli en moderne shaman?

Finnes det noen grupper i Norge som jobber med dette? Hvilke kanaler må jeg gå gjennom?

Jada, jada, inget problem: få opp reputation hos "Bilgewater Cartel". Når du har fått exhalted på din Shamaman, så kan du kjøpe Goblin-motorsykkel. Da er du moderne!

Mente du noe annet, så må jeg desverre medgi "shaman" ikke har så mye for seg før du utdyper mer hva du ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...