robinabc Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hei, har da startet å få en del blue screens. Startet for ett par uker siden, og da hadde jeg vista 64 bit, har nå oppgradert til windows 7 64bit. Men blue screensa er der fortsatt. Har ALDRI vært borti blue screen på min egen pc, så vet da ikke hva jeg skal gjøre. Setter støtte på all hjelp jeg får, si ifra om dere trenger mer informasjon ang. pc deler og diverse ting. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Første som slår meg er driver-problemer siden du har oppgradert fra Vista til W7 og at det skaper problemer for deg. Vil råde deg til å hente de siste oppdateringene som ligger tilgjengelig hos produsentene (amd, nvidia, intel osv.) Det neste steget du kan gjøre er å notere deg ned feilmeldingen på blåskjermen og søke på den feilmeldingen du får frem. 1 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det finnes en del verktøy du kan bruke. Blåskjermer kommer som regel alltid av maskinvare feil, men drivere kan også spille inn. Sjekk minnet ditt ved å benytte MEMTEST86. Du kan også teste harddisken din i BIOS, hvis produsent har lagt inn verktøy for det. Uansett så må du finne ut av hva blåskjermen sier for noe. Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Sjekk temperatur på skjermkort/CPU (HWMonitor ol). Jeg hadde selv problemer med bluescreen og problemet da var at luften i PCen ikke ble bytta ut siden inntaket i strømforsyning (hadde ikke chassis-vifte) var helt tettet av støv. PC gikk da kun i blåskjerm under etter en tids hard spilling. Har du lagt til noe i PCen ? Nytt skjermkort kan lage slike problemer om det ligger rester av drivere. Og så må du fortelle oss det faktiske problem når du finner det Endret 28. juli 2011 av morten_b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå