zzirJizz Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg har alltid vært relativt apolitisk, men etter denne fryktelige terrorist(mis)handlingen, føler jeg en trang til å engasjere meg politisk, jeg er ikke fylt 18 ennå, men den tid er rett rundt hjørne, følgelig er sannsynligheten høy for at jeg stemmer i år (kommune valg?). Først og fremst vil jeg understreke at Breivik står utenfor det som har med realistisk norsk politikk, altså politisk korrekthet er essensielt i det offentlige rom hverken individet liker det eller ikke. Det har noe med empati å gjøre, en mangelvare i dagens kyniske og selvopptatte verdensbilde (en annen sak). Breivik tror han er med på noe større enn han selv riktignok. Men det er i grunnen basert på vrangforestillinger om at mennesker som en majoritet vil praktisere ekstremisme på bakgrunn av logiske beslutninger og tanker. Ideen hans er av logisk kvalitet, men bak smilet "er det en kniv" som han selv beskriver en mulig muslimsk dominans. Han skriver om muligheten for deportering av muslimer, hva med et nytt holocaust?! Jeg må innrømme at jeg er slapp og likegyldig når det kommer til politikk, da er det alltid greit med en "fun fact" som går som følger: ordet Idiot, stammer fra gresk og betyr "en person som ikke bryr seg om politikk", det er vel den del sannhet i det? I dagens narsissistiske samfunn er det greit å vite at politisk engasjement på et nasjonalt eller lokalt plan utviser (sosial)intelligens (nesten) uansett hvor du befinner deg på det politiske spektrum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå