V?rbris Skrevet 3. august 2011 Del Skrevet 3. august 2011 (endret) Ser nå på texttv at politiet jakter på ekstrembloggere og sympatisører og de som støtter eller har samme meninger som Anders B. Behring. Er flere politidistrikter innblandet og var vel 100 politimenn som jobbet med dette. Er vel snart på vei til ett diktatur tenker jeg, og skynder meg å si det før lensmannen banker på døra. Var dèt dette alt snakket om ett varmere og mere raust og åpnet samfunn dreide seg om? Tidligere var man en rasist, facist eller nazist hvis man ytret seg mot innvandring. Nå får en politiet etter seg også i værste? fall. Nei, jeg tror vi går mot ett hardere og kaldere samfunn, diktert av styresmakter i ett og alt. Snart er det vel ikke lov å tenke, annet enn hva som på forhånd er godkjent av den politiske elite. Er man ikke politisk korrekt, får man politiet og landets myndigheter på nakken. Aldri, aldri sier jeg får AP min stemme, heller ingen av de andre lakeier som støtter denne form for undertrykking av landets innbyggere. Dette er ikke Anders B. Behrings feil, for han sitter bak lås og slå nå og har ingen kontakt med omverdenen. Ekstrem ytringer er hva det er - ekstreme ytringer, noe helt annet er det å sette voldelige handlinger i verk. Endret 3. august 2011 av Vårbris Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Politiet har alltid kunnet følge opp potensielle trusler på internett. For eksempel brukte man mye tid på AKP/m-l på 70-tallet fordi de snakket om bevæpnet revolusjon. I Sverige mistenkte man vanlige SKPere for å fungere som logistiske terrorister eller terrorister, på tross av deres erklærte motstand mot slikt tøys. Vi er nok ikke på vei mot diktatur eller en politistat, men at politiet vil følge mer med på nettet fremover ser jeg ikke bort fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå