Klevenffs Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Hva er galt med pcen min? Når den har stått på har den ikke hatt noe problem. Men hvis den har vært av har jeg hatt store problemer med å få den på igjen. Enten reagerer den ikke på noe når jeg skrur på strømmen og trykker på power, eller så piper den og lyser opp som jeg har trykket på power når jeg bare skrur på strøm på strømforsyningen, for så å bare dø og ikke reagerer på powerknappen. Så får jeg den litt på gli, også starter den rett, men så dør den etter alt fra midt i boot til 2 minuttter etter jeg har kommet inn i windows. Da må jeg kutte strøm og skru den på igjen, så kan jeg skru på dataen, men så skjer det samme igjen. Jævla irr! Har drevet å prøvd å ta ut all hardware typ, utenom skjermkort og lydkort. Også driver jeg å resetter bios litt, og skrur av og på i evigheter og håper på det beste. Nå har jeg imidlertid gått lei. Før har den enten funka eller ikke, så når jeg endelig har fått den på så har det vært sweet også har jeg bare latt den være på. Nå derimot har jeg problemet at den skrur seg av etter jeg har kommet i gang med boot / windows, noe den ikke har gjort tidligere. Har skjekket temperatur, som er fin. Jeg har mistanke om at det er noe galt med ram'en, men jeg er litt usikker for jeg får den ikke til å funke uansett hva jeg putter inn og hva jeg lar stå igjen(tror jeg, roter jo bare rundt med de brikkene). Jeg la derimot merke til at når jeg resetter BIOS så viser mem-check (eller hva det heter) 39blablalba memory, noe som skal stemme ganske bra (4 gig tror jeg jeg har ? ) Mens andre ganger viser den 34blablabla. Men den slår seg altså nå av etter en stund, okke som hva den har telt opp som "ok" under boot. Er det bare å kaste hele driten på dynga og kjøpe ny, eller ? Har MSI Platinum hovedkort, amd 3700+ og geforce gtx 8800. Anngående dette: Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm. Så tror jeg ikke det, da temperaturen kan observeres lav og konstant, helt til den skrur seg av. Eller går dette veldig fort? Kjører windows 7, men hadde samme problemene med windows wista. Endret 28. juli 2011 av Klevenffs Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hva er galt med pcen min? Når den har stått på har den ikke hatt noe problem. Men hvis den har vært av har jeg hatt store problemer med å få den på igjen. Enten reagerer den ikke på noe når jeg skrur på strømmen og trykker på power, eller så piper den og lyser opp som jeg har trykket på power når jeg bare skrur på strøm på strømforsyningen, for så å bare dø og ikke reagerer på powerknappen. Så får jeg den litt på gli, også starter den rett, men så dør den etter alt fra midt i boot til 2 minuttter etter jeg har kommet inn i windows. Da må jeg kutte strøm og skru den på igjen, så kan jeg skru på dataen, men så skjer det samme igjen. Jævla irr! Har drevet å prøvd å ta ut all hardware typ, utenom skjermkort og lydkort. Også driver jeg å resetter bios litt, og skrur av og på i evigheter og håper på det beste. Nå har jeg imidlertid gått lei. Før har den enten funka eller ikke, så når jeg endelig har fått den på så har det vært sweet også har jeg bare latt den være på. Nå derimot har jeg problemet at den skrur seg av etter jeg har kommet i gang med boot / windows, noe den ikke har gjort tidligere. Har skjekket temperatur, som er fin. Jeg har mistanke om at det er noe galt med ram'en, men jeg er litt usikker for jeg får den ikke til å funke uansett hva jeg putter inn og hva jeg lar stå igjen(tror jeg, roter jo bare rundt med de brikkene). Jeg la derimot merke til at når jeg resetter BIOS så viser mem-check (eller hva det heter) 39blablalba memory, noe som skal stemme ganske bra (4 gig tror jeg jeg har ? ) Mens andre ganger viser den 34blablabla. Men den slår seg altså nå av etter en stund, okke som hva den har telt opp som "ok" under boot. Er det bare å kaste hele driten på dynga og kjøpe ny, eller ? Har MSI Platinum hovedkort, amd 3700+ og geforce gtx 8800. Anngående dette: Er du sikker på at all maskinvare fungerer bra? F. eks. er en av de vanligste grunnene til at PC-en skrur seg av selv at CPU-viften (prosessorviften) eller PSU-viften (strømforsyningsviften) er defekt, slik at prosessoren blir for varm. Så tror jeg ikke det, da temperaturen kan observeres lav og konstant, helt til den skrur seg av. Eller går dette veldig fort? Kjører windows 7, men hadde samme problemene med windows wista. Høres ut som du har et merkelig problem. Jeg ville ha spørt om det samme som du ar skrivd i ""Anngående dette:"" Men hvis alt der fungerer som det skal så ble jeg veldig usikker. repparerte min pc akk, og da var det en bonke med støv som satt i vifteUt sjølern på pc-en, etter det så har ikke den skrudd seg av.. Men høres ut som du har noen system feil på pc-en din. helt hva jeg skal svare.... veit ikje Lenke til kommentar
Klevenffs Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Har akkurat tømt cpu-vifta for en haug med støv selv Vet ikke helt om det gjorde noen forskjell, den virka mer responsiv og kjapp etterpå ihvertfall. Men virker som om vifter og resten av pcen skrur seg av i samme millisekund. Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Har akkurat tømt cpu-vifta for en haug med støv selv Vet ikke helt om det gjorde noen forskjell, den virka mer responsiv og kjapp etterpå ihvertfall. Men virker som om vifter og resten av pcen skrur seg av i samme millisekund. hva mener du da? du skrev dette : Men virker som om vifter og resten av pcen skrur seg av i samme millisekund. at pc-en din blir mongo igjen? Lenke til kommentar
Klevenffs Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Ja, altså situasjonen er den samme. Varierer med å skru seg av tvært, eller og skru seg av etter noen minutter. Hvis den først har gjort en av delene, fortsetter den gjerne med dette en stund. Hvis den skrur seg av med en gang vil den ofte pipe en gang før den slukner. Mente bare at det er vel ikke det at vifta skrur seg av slik at cpu blir varm eller noe slikt. Endret 28. juli 2011 av Klevenffs Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ja, altså situasjonen er den samme. Varierer med å skru seg av tvært, eller og skru seg av etter noen minutter. Hvis den først har gjort en av delene, fortsetter den gjerne med dette en stund. Hvis den skrur seg av med en gang vil den ofte pipe en gang før den slukner. Mente bare at det er vel ikke det at vifta skrur seg av slik at cpu blir varm eller noe slikt. Okei. Jeg skal bare se igjennom mine pappirer og se om jeg har noe forklaring på dette. Sorry for at jeg ikke svarte etter 40 min, men så ferdig en film Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ja, altså situasjonen er den samme. Varierer med å skru seg av tvært, eller og skru seg av etter noen minutter. Hvis den først har gjort en av delene, fortsetter den gjerne med dette en stund. Hvis den skrur seg av med en gang vil den ofte pipe en gang før den slukner. Mente bare at det er vel ikke det at vifta skrur seg av slik at cpu blir varm eller noe slikt. Håper dette funker..... Må bare sjappe deg som bare det når har fått på "på" og på "internett" trykk på denne linken og last ned. > Kjør det > søk etter error på pc-en > Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Og hvis ikke det programmet funker så laster du ned dette! trykk her for direkte nedlasning Du må nesten følle med på denne videoen for å forstå best Klikk her Hvis du ikke kjønner så skal jeg hjelpe deg.. ______________________________________________________________ Hvis ikke det der heller funker så har jeg en cd som gjør alt sammen for deg. Endret 28. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
Klevenffs Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Desverre så rekker jeg bare såvidt å åpne browseren min før pcen crasher. Altså rekker jeg ikke å gjøre noe som helst egentlig. Endret 28. juli 2011 av Klevenffs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå