Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det som utløser sexlyst i menneskekroppen?

Anbefalte innlegg

Hallo,

Hva er det som utløser sexlyst i menneskekroppen? er det hormonet testosteron eller noe annet?

Jeg vet selvsagt at, for eksempel at synet av en fin jente kan forårsake sexlyst, men det er ikke slike svar jeg er ute etter. Jeg er kun interessert i det som skjer biologisk, nerveimpulser, hormoner osv.

Søker konkrete svar.

Postet av anonym: 4d77a69371f136bd8d80fc9e9870f894

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo,

Hva er det som utløser sexlyst i menneskekroppen? er det hormonet testosteron eller noe annet?

Jeg vet selvsagt at, for eksempel at synet av en fin jente kan forårsake sexlyst, men det er ikke slike svar jeg er ute etter. Jeg er kun interessert i det som skjer biologisk, nerveimpulser, hormoner osv.

Søker konkrete svar.

Hjernen din oppfatter noe som er opphissende, (lukter, fermoner, syn, fysisk kontakt, eller en mental trigger som en fantasi eller drøm), så sender hjernen signal til forskjellige kjertler og hormoner som testosteron og adrenalin slippes ut i kroppen, og et jeg ikke vet hva heter men det gjør at blodårene ut av penis/clitoris blir trangere og blod samles i penis/clitoris. Slik var det jeg lærte det på skolen, nesten rent sitat fra en flau lærerinne XD

Jeg prøvde å finne en wikipedia artikkel, youtube video, eller vitenskaplig artikkel (som ikke kostet penger å få lese). Det er ting som ikke er helt klart i prosessen som om mennesker har/kan oppdage fermoner.

Sorry at jeg ikke er mer spesifikk men tenkte jeg kunne si hva jeg visste :p, med litt flaks så leser en fysiolog dette og påpeker hvor mye jeg tar feil og slik besvarer spørsmålet ditt i mer detalj...

-frank

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hallo,

Søker konkrete svar.

Les her: http://en.wikibooks.org/wiki/Human_Physiology/The_male_reproductive_system

Det var mer enn jeg gadd å lese for så å lage et sammendrag av ;)

-frank

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Så det er altså hormonet testosteron som er "drivstoffet" for sexlyst, så dersom man tar et hormonreduserende medikament for testosteron, da vil det bli produsert mindre testosteron. Vil dette kunne påvirke sexlysten slik at den blir redusert eller fjernet? Hva er bivirkningene til hormonreduserende medikament for testosteron?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallo,

Søker konkrete svar.

JA ! Og det du er tiltrekt til begynner i rundt 2 års alderen

Lenke til kommentar

Jeg mener at seksualitet / sexlyst sosialt sett kanskje sees på som noe negativt.

Dette må vi klare å endre ! Hvordan vi snakker og hvilke holdninger vi har påvirker hva

slags holdninger som regjerer. Om vi omtaler sex og seksualitet i et negativt lys,

så vil det utvikle et negativt forhold til det. å være kåt skulle i utgangspunktet være en positivt ting.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...