BelllBoy Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hei! Ettersom min gamle laptop har tatt kvelden må jeg invistere i en ny! Leita litt rundt på nette og kom over denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639026 Er dette et bra valg? Eventuelt hva er god pc for pengene? pris rundt 5k Takker for svar!! Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Hei! Ettersom min gamle laptop har tatt kvelden må jeg invistere i en ny! Leita litt rundt på nette og kom over denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639026 Er dette et bra valg? Eventuelt hva er god pc for pengene? pris rundt 5k Takker for svar!! Hei. Hva skal du bruke pc-en din til (tenker om du skal spille, eller gjeller det igjennom jobb) svar på det, så tar vi en ting om gangen. : ) Endret 28. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hei Jeg bestile Asus K53SV i går. Mye for pengene ser det ut til. Det som kan være minus for noen er: Ikke usb 3.0, "treg" harddisk og lav oppløsning på skjermen. Tror uansett ikke du finner noe særlig bedre kjøp til den prisen, 5500 kroner. Sjekk cpu, i7. http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci7-20-4gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600991 Hei! Ettersom min gamle laptop har tatt kvelden må jeg invistere i en ny! Leita litt rundt på nette og kom over denne her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=639026 Er dette et bra valg? Eventuelt hva er god pc for pengene? pris rundt 5k Takker for svar!! Hei. Hva skal du bruke pc-en din til (tenker om du skal spille, eller gjeller det igjennom jobb) svar på det, så tar vi en ting om gangen. : ) Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Det jeg tenker å bruke den til er litt skolearbeid, "film titting" også litt spilling..! ellers helt vanlig web surfing o.l... Takk for svar Endret 28. juli 2011 av BelllBoy Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Okei. så lenge det gjeller de katogoriene så tror jeg du gjør en fin tjeneste for seg selv hvis du kjøper den. du fik veldig mye av av prisen! Endret 28. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Okei. så lenge det gjeller de katogoriene så tror jeg du gjør en fin tjeneste for seg selv hvis du kjøper den. du fik veldig mye av av prisen! Takk takk Web King! er det noen som vet om det er mulig å kjøre COD på denne? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Okei. så lenge det gjeller de katogoriene så tror jeg du gjør en fin tjeneste for seg selv hvis du kjøper den. du fik veldig mye av av prisen! Takk takk Web King! er det noen som vet om det er mulig å kjøre COD på denne? Hahaha. er du gaal. Seff funker det på pc-en din hvis du bestiller den. Dey skal mye til for at man ikke kan spille COD på pc. Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Okei. så lenge det gjeller de katogoriene så tror jeg du gjør en fin tjeneste for seg selv hvis du kjøper den. du fik veldig mye av av prisen! Takk takk Web King! er det noen som vet om det er mulig å kjøre COD på denne? Hahaha. er du gaal. Seff funker det på pc-en din hvis du bestiller den. Dey skal mye til for at man ikke kan spille COD på pc. Haha høres bra ut!! er ikke akurat ett datageni som sitter her men hvor god er AMD Fusion 3400M prosessoren? (er dårli på sånt ass)!! Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Okei. så lenge det gjeller de katogoriene så tror jeg du gjør en fin tjeneste for seg selv hvis du kjøper den. du fik veldig mye av av prisen! Takk takk Web King! er det noen som vet om det er mulig å kjøre COD på denne? Hahaha. er du gaal. Seff funker det på pc-en din hvis du bestiller den. Dey skal mye til for at man ikke kan spille COD på pc. Haha høres bra ut!! er ikke akurat ett datageni som sitter her men hvor god er AMD Fusion 3400M prosessoren? (er dårli på sånt ass)!! Skal prøve og få deg til og forstå : Prosessor: (DIN) --Sammenlign funsjon-- Andre prosessorer Sammenligner dinn prosessor med HP Compaq Presario CQ56-202 15.6" HD LED sin prosessord. Navnet på den andre pc-en sin prosessor HP Compaq Presario CQ56-202 15.6" HD LED Prosessor: Prosessor: ____________________________________|________________________________| Prosessor AMD Fusion 3400M / 1.4 GHz------AMD V series V160 / 2.4 GHz| ____________________________________|________________________________| | | | | ____________________________________|________________________________| | | | | ____________________________________|________________________________| Hz betyr svigninger per sekund, også kalt frekvens eller klokkehastighet. 1 Hz(hertz)=1 svigning/sekund 1 KHz(kilohertz)=1 000 svigninger/sekund 1 MHz(megahertz)=1 000 000 svigninger/sekund 1 GHz(gigahertz)=1 000 000 000 svigninger/sekund Hz brukes for å angi det man kaller klokkefrekvensen til prosessorer og databusser i en PC, men det brukes også for å angi radiofrekvenser og andre ting. I dataprosessorer angir antall Hz hvor rask klokkehastighet den har. Normalt vil en høyere klokkehastighet på en prosessor gjøre at PC'en arbeider raskere, men nå har det etterhvert kommet teknikker som gjør at prosessorer på 1,7GHz kan være like raske som prosessorer på 3,0 GHz. Grunnen til det er at høyere klokkehastighet som regel betyr høyere strømforbruk og større varmeutvikling. For å redusere strømforbruk og varmeutvikling, spesielt for bærbare, har man tatt i bruk andre teknikker enn klokkehastigheten for å øke ytelsen. Ytelsen til en PC er også avhengig av mange andre faktorer, som skjermkort, busshastighet, minne-hastighet, harddiskhastighet osv. Det er altså ikke nok å se bare på prosessorhastigheten for å bedømme hvor rask en PC er. Ved å ta hensyn til flere faktorer, vil man få et bedre mål på hastigheten til maskinen, men om man skal sammenlikne ytelsen mellom flere maskiner nøyaktig, må man bruke programvare som man kjører på maskinen og som måler hastigheten til maskinen direkte. Håper du forsto dette, hvis ikke så legg igjen en kommentar a ;D Endret 28. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Nå forstår jeg dette med GHz den gamle Aceren min hadde en AMD Athlon X2 prosessor med 2,1 GHz. Vil den nye være mye raskere i forhold? (kan du eventuelt svare på dette uten å vite di andre spesifikasjonene?) Endret 28. juli 2011 av BelllBoy Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Nå forstår jeg dette med GHz den gamle Aceren min hadde en AMD Athlon X2 prosessor med 2,1 GHz. Vil den nye være mye raskere i forhold? (kan du eventuelt svare på dette uten å vite di andre spesifikasjonene?) Ja, det vil den gjø. Men så avgjør hvor mye du vilkomme til å lagrei din RAM (hadde du SSD på pc-en)-(så ikke etter : ) -----Din Gamle---- AMD Athlon X2 prosessor med 2,1 GHz = 2 100 000 000 svigninger/sekund ------Nåværenede (maby)------ Prosessor AMD Fusion 3400M / 1.4 GHz = 1 400 000 000 svigninger/sekund Så kommer det ann på hvor mye somk skrever av pc-en for at den skalkjøres. "hvor mye strøm,funsjoner på pc-en, hvor mye tilbehør til pc-en tar i strøm," dette vil ha evhengighet av hva de gjør på pc-en og hva som ligger på pc-en. Har du bare drit på cp-en så vet du åssen detgår med pc-en ettervært. Men hvis du behandler pc-en din som om det var 1 dag du kjøpe den. så der du at ting holder.fordi vi behandler ting med forsiktihet og da ser vi at det holder mye lenger.... Endret 28. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Nå forstår jeg dette med GHz den gamle Aceren min hadde en AMD Athlon X2 prosessor med 2,1 GHz. Vil den nye være mye raskere i forhold? (kan du eventuelt svare på dette uten å vite di andre spesifikasjonene?) Ja, det vil den gjø. Men så avgjør hvor mye du vilkomme til å lagrei din RAM (hadde du SSD på pc-en)-(så ikke etter : ) -----Din Gamle---- AMD Athlon X2 prosessor med 2,1 GHz = 2 100 000 000 svigninger/sekund ------Nåværenede (maby)------ Prosessor AMD Fusion 3400M / 1.4 GHz = 1 400 000 000 svigninger/sekund Så kommer det ann på hvor mye somk skrever av pc-en for at den skalkjøres. "hvor mye strøm,funsjoner på pc-en, hvor mye tilbehør til pc-en tar i strøm," dette vil ha evhengighet av hva de gjør på pc-en og hva som ligger på pc-en. Har du bare drit på cp-en så vet du åssen detgår med pc-en ettervært. Men hvis du behandler pc-en din som om det var 1 dag du kjøpe den. så der du at ting holder.fordi vi behandler ting med forsiktihet og da ser vi at det holder mye lenger.... Ok! Så er de desse RAMene... Hvordan blir di brukt? Den gamle 2,1 GHz prosessoren har 4GB RAM den "nye" 1,4 GHz prosessor og 8GB RAM?! Den gamle prosessoren er jo i hovudsak raskere en den nye... forstår lite av dette ass Takk for svar Web King! Ur the maaaan Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ram lagrer det som du har som "midletidig kjør påcp-en din" blir som at du lokke internett leseren din og åpner den igjen. Så fpr du spørsmål om du vil opne programøkten for forje gang! det er det som blir lagra på din ram. Programmer som du lager Doc ut av. og slikk. Hvs du kjønner? Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Ram lagrer det som du har som "midletidig kjør påcp-en din" blir som at du lokke internett leseren din og åpner den igjen. Så fpr du spørsmål om du vil opne programøkten for forje gang! det er det som blir lagra på din ram. Programmer som du lager Doc ut av. og slikk. Hvs du kjønner? Okaai!! Har plutslig fått litt mer peil på PC thx! Men denne Asusen er ikke av raskeste sort fordi den er bare på 1,4 GHz? Har jeg da forstått de riktig? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ram lagrer det som du har som "midletidig kjør påcp-en din" blir som at du lokke internett leseren din og åpner den igjen. Så fpr du spørsmål om du vil opne programøkten for forje gang! det er det som blir lagra på din ram. Programmer som du lager Doc ut av. og slikk. Hvs du kjønner? Okaai!! Har plutslig fått litt mer peil på PC thx! Men denne Asusen er ikke av raskeste sort fordi den er bare på 1,4 GHz? Har jeg da forstått de riktig? Det er nokk en veldig god grunn til at pc-en ikke har mere enn 1,4 GHz.. du kan også velge en annet. Men 1,4 GHz for den pc-en tror jeg holler!! hehe Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Ram lagrer det som du har som "midletidig kjør påcp-en din" blir som at du lokke internett leseren din og åpner den igjen. Så fpr du spørsmål om du vil opne programøkten for forje gang! det er det som blir lagra på din ram. Programmer som du lager Doc ut av. og slikk. Hvs du kjønner? Okaai!! Har plutslig fått litt mer peil på PC thx! Men denne Asusen er ikke av raskeste sort fordi den er bare på 1,4 GHz? Har jeg da forstått de riktig? Det er nokk en veldig god grunn til at pc-en ikke har mere enn 1,4 GHz.. du kan også velge en annet. Men 1,4 GHz for den pc-en tror jeg holler!! hehe Takk for gode svar! vi får se hva de blir til!! Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Er dette en tullepost eller? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Er dette en tullepost eller? Nei, offer skulle det ha vært det? Lenke til kommentar
Jonasphilipe Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hei Jeg har Akuratt kjøpte enn helt lik enn :-) veldig fornøyd anbefales på det sterkeste! Har du spørsmål om pcen ikke nøl om pm. meg:-) Eller på Twitter @WannabeKjendis Lenke til kommentar
BelllBoy Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Hei Jeg har Akuratt kjøpte enn helt lik enn :-) veldig fornøyd anbefales på det sterkeste! Har du spørsmål om pcen ikke nøl om pm. meg:-) Eller på Twitter @WannabeKjendis De er godt å høre! Takk skal du ha!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå