Gå til innhold

BK: Coffee break

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott stemningsbilde :)

TAkker!

Mmmm...kjenner duften av nykokt kaffe og røyken som svir litt i øynene! Et stemningsfylt bilde som gir meg lyst til å dra ut på tur i det fri!

Dersom jeg klarer formidle stemningen såpass godt så vil jeg si jeg har lyktes...

Skikkelig stemning her Espen, jeg kjenner også lukta av kaffe og bål. Kompet sitter som et skudd, men muligens litt demping av lyset?:)

Dette er velkjent for meg da jeg var en over middels "laksegal" gubbe for noen år siden. "Hvilepausene var viktig" :)

Om du klarer finne stemningen så vil jeg absolutt påstå jeg har lyktes med formidlingen. Kan være enig i at dempingen av omgivelsene ville fremhevet hovedmotivet mer. Har laget en annen versjon med noe etterpåført vignettering som du kanskje hadde likt bedre - kan laste opp den versjonen her litt senere i dag oså kan du se om den passer deg bedre. Jeg ramlet selv ned på denne utgaven fordi jeg føler at den lar blikket drømmer mer ut over elven til høyre, men fo de som ikke kjenner plassen kan jeg tenke meg at den vignetterte utgaven også kan være spennende - følg med, den lastes nok opp på ettermiddagen en gang..

herlig miljøskjildring av en aktivitet jeg elsker

Takker så meget. Laksefiske burde vært delt ut på blå resept egentlig - og burde gjelde fra 31. mai til 1. sept ;-)

Her gir du oss en miljøskildring hvor mange av oss kjenner oss igjen.

Personlig ville jeg dempet lyset en del i bakgrunnen for å få full fokus på kjelen og bålet, men eller synes jeg dett er perfekt

Takker så mye - som du ser av tilbakemeldingen jeg gir til kommentaren til Morten Ellingsen, så kommer jeg til å legge opp en litt alternativ versjon i løpet av ettermiddag/kveld så kan du se om detn kan passe deg bedre

Spesielt og fint motiv - og bilde er sylskarpt og flott!

Takker så meget og ja, det er tatt med min Sigma 70mm f2,8 og det er trolig til nå av de aller skarpeste objektivene jeg har hatt på kameraet... Så blir det ikke skarpt med det er det nok kun fotografen å skylde på ;-)

Lenke til kommentar

Takk også til ny-tor.

Som nevnt over laster jeg nå opp en alternativ versjon med noe dempet lys og litt pålagt vignettering. MEns originalfilen over var 100% jpg og ca 700 Kb såp har jeg redusert denne til 80% jpg og ca 150 Kb. Uten at jeg tror det legger noen demper på inntrykket...

For de som ikke leser via forumet og dermed ikke får opp minityrbildet å klikke på så ligger den nye alternative versjonen her: https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=451633

post-251886-0-89403900-1311870103_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Et koselig stemningsbilde med gode farger, liker godt komposisjonen din her :)

Hyggelig du likte det, Evakb

Koselig og kjempefint bilde! ;)

Takk, Karl-Ivar

Godt stemningsbilde! Kjenner den gode kaffelukten...! :)

Sikker på at du ikke har en kaffekopp på pulten? ;-) Det kan jo være det det kommer av...

Hyggelig du sier stemningsbilde for stemning er noe av det jeg vil formidle med denne typen bilde...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...