Kjell Arne Stava Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Natt i hamna Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Stemningen har du absolutt klart å fange. Skarpheten er god i forgrunnen men litt mer ullen ut mot kantene, det kan godt skyldes objektivet. Det kan være verd å prøve en større blender hvis det går i hop med lukkertid kontra bevegelsene på vannet. Ville prøvd å unngå lyspunkter i bildekanten slik som du har på v. side. Et godt tips når du bruker lukkertider som her er å benytte live view ved opptaket, da elimineres rystelser forårsaket av bevegelsen til speilet. En utløser eller bruk av timeren på kameraet er også til hjelp for å oppnå bedre skarphet ved langsomme lukkertider. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg er ikke så heldig å bo slik til at det er to meter ned til båten min. Jeg må gå hele 5 meter Personlig liker jeg dette mye bedre en det første. Ser at det er nevnt at du kunne brukt en større blenderåpning. Men jeg vet jo hvilket objektiv du bruker, og f/3.5 er maks blenderåpning på dette objektivet. Det er også nevnt at bildet er litt "ullent" ut mot kantene. Dette er også et problem med det objektivet du og jeg bruker. Dette er spessielt et problem som dukker opp ved full blenderåpning. Ellers synes jeg bildet er klart og fint. Men det kunen vært fint å få vite om du har brukt timer, eller snorutløser til opptakene. Det er også nevnt speillås. Dette er en mulighet du har på kamera ditt, og er noe å tenke på ved lange eksponeringstider. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ser at det er nevnt at du kunne brukt en større blenderåpning. Men jeg vet jo hvilket objektiv du bruker, og f/3.5 er maks blenderåpning på dette objektivet. Det er også nevnt at bildet er litt "ullent" ut mot kantene. Dette er også et problem med det objektivet du og jeg bruker. Dette er spessielt et problem som dukker opp ved full blenderåpning. Jeg mente mindre blender Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Stemningen har du absolutt klart å fange. Skarpheten er god i forgrunnen men litt mer ullen ut mot kantene, det kan godt skyldes objektivet. Det kan være verd å prøve en større blender hvis det går i hop med lukkertid kontra bevegelsene på vannet. Ville prøvd å unngå lyspunkter i bildekanten slik som du har på v. side. Et godt tips når du bruker lukkertider som her er å benytte live view ved opptaket, da elimineres rystelser forårsaket av bevegelsen til speilet. En utløser eller bruk av timeren på kameraet er også til hjelp for å oppnå bedre skarphet ved langsomme lukkertider. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Synes dette var veldig bra, men litt støy i stort format, men fint formidlet nattstemning. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Tusen takk for kommentaren jeg brukte 18/200 objektiv stativ og fjernutløser nå jeg tok dette bildet, jeg har også en linse på 18/55 hadde det vært bedre og brukt denne linsen på natt foto Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Stemningen har du absolutt klart å fange. Skarpheten er god i forgrunnen men litt mer ullen ut mot kantene, det kan godt skyldes objektivet. Det kan være verd å prøve en større blender hvis det går i hop med lukkertid kontra bevegelsene på vannet. Ville prøvd å unngå lyspunkter i bildekanten slik som du har på v. side. Et godt tips når du bruker lukkertider som her er å benytte live view ved opptaket, da elimineres rystelser forårsaket av bevegelsen til speilet. En utløser eller bruk av timeren på kameraet er også til hjelp for å oppnå bedre skarphet ved langsomme lukkertider. Tusen takk for kommentaren jeg brukte 18/200 objektiv stativ og fjernutløser nå jeg tok dette bildet, jeg har også en linse på 18/55 hadde det vært bedre og brukt denne linsen på natt foto Jeg er ikke så heldig å bo slik til at det er to meter ned til båten min. Jeg må gå hele 5 meter Personlig liker jeg dette mye bedre en det første. Ser at det er nevnt at du kunne brukt en større blenderåpning. Men jeg vet jo hvilket objektiv du bruker, og f/3.5 er maks blenderåpning på dette objektivet. Det er også nevnt at bildet er litt "ullent" ut mot kantene. Dette er også et problem med det objektivet du og jeg bruker. Dette er spessielt et problem som dukker opp ved full blenderåpning. Ellers synes jeg bildet er klart og fint. Men det kunen vært fint å få vite om du har brukt timer, eller snorutløser til opptakene. Det er også nevnt speillås. Dette er en mulighet du har på kamera ditt, og er noe å tenke på ved lange eksponeringstider. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Tusen takk for kommentaren jeg brukte fjernutløser, jeg må sjekke om jeg har speil lås, hva tror du hadde det blid et bedre resultat med en 18/55 linse? Synes dette var veldig bra, men litt støy i stort format, men fint formidlet nattstemning. Tusen takk for kommentaren Torhild Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Tusen takk for kommentaren jeg brukte 18/200 objektiv stativ og fjernutløser nå jeg tok dette bildet, jeg har også en linse på 18/55 hadde det vært bedre og brukt denne linsen på natt foto Jeg kjenner ikke så godt til disse objektivene, men jeg vil tro at ja - 18/55 vil være en del bedre. Hvis det er den siste versjonen av kit-objektivet så skal det være ganske så bra etter det jeg har hørt. Den beste måten å finne det ut på er å prøve det ut og så sammenligne Endret 28. juli 2011 av Tjernshaugen Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Stemningen har du absolutt klart å fange. Skarpheten er god i forgrunnen men litt mer ullen ut mot kantene, det kan godt skyldes objektivet. Det kan være verd å prøve en større blender hvis det går i hop med lukkertid kontra bevegelsene på vannet. Ville prøvd å unngå lyspunkter i bildekanten slik som du har på v. side. Et godt tips når du bruker lukkertider som her er å benytte live view ved opptaket, da elimineres rystelser forårsaket av bevegelsen til speilet. En utløser eller bruk av timeren på kameraet er også til hjelp for å oppnå bedre skarphet ved langsomme lukkertider. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Live view hva er det og hvor finner jeg det? Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Live view hva er det og hvor finner jeg det? Når du bruker Live view så fungerer skjermen på kamereat som søker, du ser da motivet på skjerm i stedet for i søkeren. Når du gjør det så vil samtidig speilet være oppe hele tiden så man unngår rystelser fra den i det man tar bildet. En annen fordel spesielt når du har kameraet på stativ er at man kan zoome inn på detaljer for å sjekke skarpheten. For å finne ut hvordan du aktiviserer og bruker Live view på ditt kamera bør du lese brukerhåndboka som fulgte med, om du ikke har den så skal den finnes på Canon`s sider til nedlasting. Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Forstår det ikke ble helt som du tengte,forslag en natt der månen er litt fremme innimelom. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Fin og koselig nattstemning!! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Flott maritim nattstemning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg