Gå til innhold

Er begynt å trene kondisjonstrening! Noen spm :)

Anbefalte innlegg

Har no i 2uker gått på treningsstudio, er kun på tredemøllen... Men føler meg ganske "teit" der jeg går, går for det meste fort da, også blir det småjogging ca 1km på nivå 7, og ca 500 meter på nivå 9... Alt etter dagsformen. Bruker mellom 37-45min på 5.5 km! Så ser jeg de vedsiden av meg, som bruker 50min på 1.2mil... Damn :) Kor lang tid vil det gå før jeg merker bedring på kondisen? Jeg er ca 12kg overvektig og da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skriv ned hvor langt og hvor lenge etter hver økt, så vil du etterhvert se forbedringene. Sannsynligvis går du allerede raskere, eller sliter mindre på å gå like fort etter bare 2 uker, slike ting skjer raskt i starten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Drit i hvor fort den ved siden av deg går/løper. Se heller hvor stor fremgang du har!

Om du på første trening går i 7 km/t i 30 min, så prøver du å øke med f. eks 0,5 km/t (eller mindre/mer, hva enn du ønsker) for hver gang. Om du går etter dagsformen uten å notere for hver gang, vil det være vanskeligere å gå raskere for hver gang og det vil kanskje være demotiverende å ikke føle at resultatene kommer. Om du derimot skriver ned hva du gjør vil du se fremgangen på papir, det vil være lettere å spore fremgangen og du vil ha bedre motivasjon om du ser fremgangen.

Lenke til kommentar

Ja drit i alle andre... Tenk at du skal løpe f.eks. 500 meter ekstra for hver gang! ?

Drikk masse vann, spis sunt, og om du løfter litt (eller ikke) så er kreatin bra for kondisen...

Prøv å ha i deg energi før og under trening (helst slow carbs før).

Mange ting som kan ha en viss virkning! Og om alt er på plass vil du nok føle deg ENDA bedre også!

Og husk at "alle de andre" har drevet på lenger enn deg?

Alt tar tid!

Endret av beastieboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...