ruslanumaev Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hei! jeg vil bli politi når jeg fyller alderen min. Jeg er 16 år men tenker fra nå av framtiden min. Da skal jeg begynne på vgs etter sommerferien , så jeg har søkt på bygg og anlegg. og etter vgs jeg skal inn i forsvaret og etter forsvret har jeg tenkt og søke på politiskole "Politihøgskole i Oslo" men det jeg lurte på : mhm går det å søke på politiskole etter mann har gått på byggoganlegg ? eller må mann gå på spesiell linje ? feks " Media,almen osv " ? og hva må være i snitt ? Kan det være at jeg kommer inn med 4,5? og jeg skal jo inn i forsvaret. jeg har utrolig dårlig karakter fra ungdomsskole , men jeg skal skjerpe meg på vgs. hva må man gjøre for og utdanne seg som politi? og jeg har ingenproblemmer , har ikke sykdom , kan høre bra , ser ganske godt osv har ingen problemmer med kropp osv...! Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Du må ha generell studiekompetanse, noe du ikke får på Bygg og anleggsteknikk. Du må altså ta påbygg etter de 2 åra på bygg. Politiet gir blanke F i om du har militærbakgrunn eller ikke, trust me. Lenke til kommentar
ruslanumaev Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Du må ha generell studiekompetanse, noe du ikke får på Bygg og anleggsteknikk. Du må altså ta påbygg etter de 2 åra på bygg. Politiet gir blanke F i om du har militærbakgrunn eller ikke, trust me. takk , ja skal ta på bygg etter 2 årane gjøør de :OO ? trodde de tok det mer serr siden det er jo masse trening/læring i forsvaret ;O! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Man må ha gjennomført førstegangstjenesten for å bli politi etter hva jeg har hørt. Har en i troppen min som er der for å så gå videre på politihøyskolen. Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva du gjør i Forsvaret har som regel ikke noe tilknytning til jobben du skal gjøre som Politi, og er derfor ikke interessant. Du må ta 2 år på bygg DERETTER gå på påbygg i 1 år for å få studiekompentanse. Du må også være 20 år eller fylle 20 det året du begynner på skolen også må man ha noe studiepoeng osv. Studiepoeng får du blant annet i Forsvaret, Folkehøgskole o.l. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Du må ha generell studiekompetanse, noe du ikke får på Bygg og anleggsteknikk. Du må altså ta påbygg etter de 2 åra på bygg. Politiet gir blanke F i om du har militærbakgrunn eller ikke, trust me. takk , ja skal ta på bygg etter 2 årane gjøør de :OO ? trodde de tok det mer serr siden det er jo masse trening/læring i forsvaret ;O! Og i mellomtiden så kan du vel kanskje også flytte denne tråden til en mer treffende del av forumet. Større sjanse for å få flere skikkelige svar også da! PS! Lykke til mht. politiframtiden... Endret 27. juli 2011 av smort1 Lenke til kommentar
ruslanumaev Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Man må ha gjennomført førstegangstjenesten for å bli politi etter hva jeg har hørt. Har en i troppen min som er der for å så gå videre på politihøyskolen. takk... hvor kan æ finne info om det ? Du må ha generell studiekompetanse, noe du ikke får på Bygg og anleggsteknikk. Du må altså ta påbygg etter de 2 åra på bygg. Politiet gir blanke F i om du har militærbakgrunn eller ikke, trust me. takk , ja skal ta på bygg etter 2 årane gjøør de :OO ? trodde de tok det mer serr siden det er jo masse trening/læring i forsvaret ;O! Og i mellomtiden så kan du vel kanskje også flytte denne tråden til en mer treffende del av forumet. Større sjanse for å få flere skikkelige svar også da! PS! Lykke til mht. politiframtiden... ja kan det , menne åssen flytter mann tråden ? tussentakk. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Må jeg ha vært inne til førstegangstjeneste for å komme inn på Politihøgskolen? Det er ikke et formelt krav. Har du derimot gjennomført militær førstegangstjeneste / siviltjeneste i minimum 6 mnd vil dette gi deg 2 poeng ved poengberegning. Vær oppmerksom på at dersom du har folkehøgskole eller annen høyere utdanning i tillegg vil du ikke få poeng for dette. Dvs. du kan kun få 2 poeng. http://www.phs.no/no/-System-/Testing/FAQ/Ma-jeg-ha-vart-inne-til-forstegangstjeneste-for-a-komme-inn-pa-Politihogskolen/ Lenke til kommentar
ruslanumaev Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Må jeg ha vært inne til førstegangstjeneste for å komme inn på Politihøgskolen? Det er ikke et formelt krav. Har du derimot gjennomført militær førstegangstjeneste / siviltjeneste i minimum 6 mnd vil dette gi deg 2 poeng ved poengberegning. Vær oppmerksom på at dersom du har folkehøgskole eller annen høyere utdanning i tillegg vil du ikke få poeng for dette. Dvs. du kan kun få 2 poeng. http://www.phs.no/no/-System-/Testing/FAQ/Ma-jeg-ha-vart-inne-til-forstegangstjeneste-for-a-komme-inn-pa-Politihogskolen/ tussentakk , roa meg litt ned nå når jeg leste det hehe:) jeg har tenkt å være i militære ca i 2-3år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå