Vent180dager Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Hadde som mål å gjøre datamaskinen raskere, men nå får jeg denne beskjeden når jeg starter datamaskinen, (før den første "Velkommen-skjermen" til XP) mens Windows starter (i "Velkommen-skjermen") og når jeg åpner div. program (CCleaner, Chrome etc.) Ting jeg gjorde: 1. Installerte Chrome 2. Installerte CCleaner 3. Installerte AVG 4. Kjørte første Virus-scan med AVG 5. Fikset register-feil med CCleaner 6. Diskopprydding med CCleaner 7. Slettet følgene program med CCleaner: Bonjour, iTunes, Photostory 3, PhotoScape og Norton(Byttet ut med AVG) 8. Windows' Diskopprydding 9. Windows' Defragmentering Spør meg dersom du trenger mer info. (Jeg hugser at Windows' Diskopprydding slettet noe ala. "Thumbnail..." hugser ikke helt, men det er sikkert derfor..) Beklager rotete innlegg og håper på rask respons Endret 27. juli 2011 av Vent180dager Lenke til kommentar
Web King Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Klikk Start> Kjør> skriv inn msconfig klikk ok> Klikk kategorien Oppstart Finn den oppføringen og fjerner merket i boksen ved siden av. Ta og reboot og da skal det være borte! Endret 27. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Kan være lurt å titte innom resten av rekkene på msconfig også. Microsoft tillater en hel del merkelige oppstart av programmer som strengt tatt ikke er nødvendig i det hele tatt. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Det gikk ikke gitt, Web King b-real; Jeg er ikke kjent med XP da jeg selv kjører Windows 7, så jeg vet ikke hva jeg skal se etter i msconfig :/ Lenke til kommentar
Web King Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Eller bare reformatere pc-en til fabrikk tilstand. Eller til en tids zone som du vil ha den i. Som oftes er valgene for tilbakestilling i tid, før oppdateringer som du gjorde, eller som er automatisk windows uppdate.. Endret 27. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
Web King Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Det gikk ikke gitt, Web King b-real; Jeg er ikke kjent med XP da jeg selv kjører Windows 7, så jeg vet ikke hva jeg skal se etter i msconfig :/ svarer bare på dette, du får prøve og se en gang til.... Prøv og se om du finner """" GoogleUpdate.exe"""" på listen.. Isåfall ta og <<\\avslutt tjeneste//>> Endret 27. juli 2011 av Web King Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg prøvde systemgjennoppretting, men uten hell. Kan prøve formatering, men vil helst ikke miste bilder o.l. Det er ikke bare GoogleUpdate.exe, jeg får den samme advarselen med div. andre programnavn, om du skjønner? Har en liten liste her: De første jeg får (før velkommen-skjermen) er: services.exe og lsass.exe Jeg får også (etter at jeg har kommet til skrivebordet) sOffice.exe, jucheck.exe og java.exe Når jeg åpner msconfig får jeg MSConfig.exe Jeg får stortsett advarsel om alle programmer som blir åpnet. Det er ikke krise, men jeg ser for meg at det kan bli innmari iriterende i lengden.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Sjekk denne (Googlet på wi9130) http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-performance/what-is-this/d4c8b1d5-b745-4c8f-878a-f936ad49e87b Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 XP har en lei tendens etter min erfaring å få denne type feil etterhvert. Da ville jeg nok ha satset på en reinstallasjon av XP hvis jeg var deg. Hvis du er redd for å miste bilder osv så kan du legge dette på en egen partisjon: http://support.microsoft.com/kb/309000 Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 Har ingen installasjons CD, prøver Håreks løsning, skulle ikke dette virke satser jeg på formatering Tusen hjertelig takk Elsker folka på dette forumet (Jeg hugser å ha avinstallert Searchqu Toolbar) Lenke til kommentar
Web King Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Har ingen installasjons CD, prøver Håreks løsning, skulle ikke dette virke satser jeg på formatering Tusen hjertelig takk Elsker folka på dette forumet (Jeg hugser å ha avinstallert Searchqu Toolbar) Bare hyggelig. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 28. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2011 Slettet wi9130 i Programfiler, nå virker alt som det skal Lenke til kommentar
Web King Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Slettet wi9130 i Programfiler, nå virker alt som det skal Bra! Trykk løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå