Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det noen som hvet hvor jeg kan lese meg fra på hvordan jeg lager sql formeler i openoffis base og hvordan jeg seter opp formeler?

jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner.

Jeg kan tenke meg det er en utfordring å finne ting via google med så mange skrivefeil som du demonstrerer i dette innlegget. Ikke vondt ment, men oppfordrer deg til å passe på rettskrivingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg tenker mer på hvordan man lager regne formeler (hvis) der talene, %, tider og priser liger i forselige tabeler. og at den sorter på id og jobb nomer / navn

 

er det noen som hvet hvor jeg kan lese meg fra på hvordan jeg lager sql formeler i openoffis base og hvordan jeg seter opp formeler?

jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner.

Jeg kan tenke meg det er en utfordring å finne ting via google med så mange skrivefeil som du demonstrerer i dette innlegget. Ikke vondt ment, men oppfordrer deg til å passe på rettskrivingen.

 

jeg er ikke så flink til og se alle skrive filene mine og jeg kan skrive på en vanslig måte.

Lenke til kommentar

Prøvd help-menyen i OO?

 

Står både hvordan du starter formel-editoren, og hvordan du kjører SQL:

 

To execute an SQL statement directly

1. Choose File - Open to open a database file.

2. Choose Tools - SQL.

3. Click the Create Query in SQL View icon or

Select an existing query from the list and click the Edit icon .

4. In the Query window, choose View - Switch Design View On/Off. Edit the SQL command.

5. Click the Run icon . The result of the query is displayed in the upper window.

6. Click the Save or Save As icon to save the query.

Lenke til kommentar

 

jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner.

 

Se f.eks. http://www.sql-tutorial.net/

 

Jeg tipper jo du allerede har funnet fram til denne eller tilsvarende, og så er det som står der fortsatt ikke helt begripelig. Kanskje du kunne være litt mer konkret i forhold til hva du ikke skjønner, så er jeg sikker på noen her kan forklare.

 

Skjønner du f.eks. hvordan SELECT kommandoen virker og hva som skjer når du har med en WHERE-klausul?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...