hei14 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 er det noen som hvet hvor jeg kan lese meg fra på hvordan jeg lager sql formeler i openoffis base og hvordan jeg seter opp formeler? jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hei Med googlesøk som dette finner du detaljer om SELECT kommandoen for MySQL Med googlesøk som dette finner du oversikt over alle kommandoer til MySQL. Tilpass søket til din SQL løsning og behov. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 er det noen som hvet hvor jeg kan lese meg fra på hvordan jeg lager sql formeler i openoffis base og hvordan jeg seter opp formeler? jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner. Jeg kan tenke meg det er en utfordring å finne ting via google med så mange skrivefeil som du demonstrerer i dette innlegget. Ikke vondt ment, men oppfordrer deg til å passe på rettskrivingen. 2 Lenke til kommentar
hei14 Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 jeg tenker mer på hvordan man lager regne formeler (hvis) der talene, %, tider og priser liger i forselige tabeler. og at den sorter på id og jobb nomer / navn er det noen som hvet hvor jeg kan lese meg fra på hvordan jeg lager sql formeler i openoffis base og hvordan jeg seter opp formeler? jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner. Jeg kan tenke meg det er en utfordring å finne ting via google med så mange skrivefeil som du demonstrerer i dette innlegget. Ikke vondt ment, men oppfordrer deg til å passe på rettskrivingen. jeg er ikke så flink til og se alle skrive filene mine og jeg kan skrive på en vanslig måte. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 ^ Siden du kan skrive på vanlig måte, bør du kanskje begynne med det. Spellcheck er greit å bruke. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Finn en bok eller SQL tutorial på nettet og les. Bruk http://sqlzoo.net/ til å øve deg på det du har lært og lest. Etterhvert vil brikkene falle på plass og du finner svaret selv på alle de spørsmålene dine. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Prøvd help-menyen i OO? Står både hvordan du starter formel-editoren, og hvordan du kjører SQL: To execute an SQL statement directly 1. Choose File - Open to open a database file. 2. Choose Tools - SQL. 3. Click the Create Query in SQL View icon or Select an existing query from the list and click the Edit icon . 4. In the Query window, choose View - Switch Design View On/Off. Edit the SQL command. 5. Click the Run icon . The result of the query is displayed in the upper window. 6. Click the Save or Save As icon to save the query. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 jeg har letet ganske mye men finer ikke noe jeg søner. Se f.eks. http://www.sql-tutorial.net/ Jeg tipper jo du allerede har funnet fram til denne eller tilsvarende, og så er det som står der fortsatt ikke helt begripelig. Kanskje du kunne være litt mer konkret i forhold til hva du ikke skjønner, så er jeg sikker på noen her kan forklare. Skjønner du f.eks. hvordan SELECT kommandoen virker og hva som skjer når du har med en WHERE-klausul? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå