AnonymDiskusjon Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hei. Jeg er en deprimert jente som har altfor mye tenke på for tiden. Alt for mye som jeg må ta tak i. Jeg har mistet alle vennenne mine, og sitter her igjen, alene - nesten, for jeg har en fantastisk kjæreste som er god på alle områder. Han vet ikke mye om problemene mine... jeg vet han er glad i meg, det er han veldig flink til å vise, gjennom handlinger, ord - og jeg er utrolig glad i han også. Men... Jeg føler ikke at jeg strekker meg til som kjæreste. Føler meg ikke som et godt menneske for tiden. Jeg lar min depresjon gå utover ham ved å være litt avvisende mot han. Kan til og med bli irritert på ham for det minste ting. Uff... Tror han kanskje har skjønt litt. Føler meg så fæl nå. Jeg føler også at jeg trenger en liten pause/tid for meg selv for å tenke gjennom ting, og hva jeg virkelig vil her i livet. Men samtidig har jeg ikke lyst til å miste han helt. Det at jeg har type, gjør at jeg tenker enda mere. Så mye jeg må forholde meg til nå om dagene... dette sliter meg ut... er tappet for energi nå om dagene... Kan jeg være så snill å få noen synspunkter fra andre her?... Postet av anonym: 2b42ebbf42207ee767f3208b775fc07a Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Før du vurderer noe av de alternativene så tror jeg det er en god ide å faktisk snakke med han om dette. Slik at han vet hva du tenker. Så kan dere diskutere hva neste steg er sammen. 1 Lenke til kommentar
DMN Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Kjæresten min sleit/sliter mye med det samme, ensomhet, depresjoner, sterkt forvirret angående fremtiden og på et tidspunkt var det tilogmed selvskading inne i bildet. Etter at hun møtte meg og jeg ble oppmerksom på alt dette har ting endret seg sterkt. Jeg har involvert hun med mine bekjente og prøver så godt jeg kan å stille opp for hun når hun føler depresjonene. I dag er hun blitt veldig annerledes og jeg kan tilogmed se hun smile av glede uten noen grunner annet enn at hun har begynt å like livet sitt igjen. Tipset mitt til deg er å ikke la forholdet vinkle seg til noe negativt, nyt det for det det er og ikke minst kommuniser med typen din, la han stille opp. Hvis han virkelig er glad i deg burde ikke slike ting skape noen problemer i forholdet. Kommuniser! Lykke til Edit, men for å svare på topic tittelen din så mener jeg personlig at pause og å gjøre det slutt er så og si det samme. Jeg har aldri sett eller erfart forhold som har kommet positivt ut av å ha pauser, men hvem vet, vi er alle forskjellige. Endret 27. juli 2011 av DMN 3 Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Jeg har mistet alle vennenne mine, og sitter her igjen, alene - nesten, for jeg har en fantastisk kjæreste som er god på alle områder. Han vet ikke mye om problemene mine... jeg vet han er glad i meg, det er han veldig flink til å vise, gjennom handlinger, ord - og jeg er utrolig glad i han også. Men... Jeg føler ikke at jeg strekker meg til som kjæreste. Føler meg ikke som et godt menneske for tiden. Postet av anonym: 2b42ebbf42207ee767f3208b775fc07a Har klippet litt i innlegget ditt for å holde tekstlengden litt nede. Har også uthevet ting jeg vil påpeke; han er glad i deg, og du er glad i ham. Han blir jo hos deg, til tross for at du ikke føler at du strekker til, han virker som en utrolig flott kjæreste! Hold på ham, IKKE gjør det slutt eller ta en pause (for meg er det samme ting egentlig). Du skriver også at han ikke vet mye om problemene dine; kanskje burde du fortelle ham om dem? Kanskje han faktisk har gode tips og råd til å få deg ut av depressive tanker? Han vil nok støtte deg, gitt utifra det du har skrevet om ham. Lykke til... Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Eksen min snakket også om at hun hadde samme problemer. Hun spurte om vi skulle ha pause, men slo opp dagen etter likevel. Ikke gi han forhåpninger som ikke er sanne ved å ønske en pause hvis du virkelig tror du vil slå opp. Bare å gjøre det med en gang. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Slik jeg ser det, så er kjæresten din et viktig holdepunkt i livet. Problemet er at du ser ut til å ta ham forgitt. Mister du ham, så er det en viss fare for at det går enda mer utfor. Da sitter du der plutselig med ingenting. Det kan du komme til å angre på. Er du egentlig så sikker på at du får det bedre av å gjøre et slutt? Hvis du likevel føler at du trenger tid for deg selv, så ville jeg ikke vært i tvil. Å være i et forhold som du ikke ønsker å være med, er verken du eller kjæresten tjente med. Pause er bare et finere ord for slutt. Endret 29. juli 2011 av member-101642 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2011 Takk for svar, dere!!!! :) Jeg skal tenke meg godt, GODT om før jeg tar noen avgjørelse... skal til ham i morgen, så vi får se hvordan det går. Postet av anonym: 2b42ebbf42207ee767f3208b775fc07a Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Dette er en vanskelig situasjon, men jeg syns det er dumt å tenke at du sitter igjen med ingenting og skal angre hvis du slår opp. Det virker som om du har mye å jobbe med, så ett forhold er kanskje ikke akkurat det riktige å ha akkurat nå? Selv om man får mye støtte og kjærlighet så må man være to til å pleie forholdet, og hvis du ikke føler at du klarer dette så kan det kanskje bidra til det at du er deprimert? Husk også at hvis du virkelig føler at du må slå opp så gjør du både han og deg en tjeneste hvis du da gjør det. Kan være vondt i begynnelsen av ett brudd, men det går faktisk over. Jeg mener at man må kunne nyte sitt eget selskap, og elske seg selv før man kan elske noen andre og hengi seg helt til dem. Dette er KUN mine synspunkter. Du må absolutt ingenting! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå