jesus124 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) Før sist sommer var jeg aktiv, jeg var hele tiden energirik og glad i hverdagen min. Jeg var flink på skolen, leste mange bøker i fritiden min og gjorde det beste jeg kunne for å bli bedre i det jeg ville. Men så kom sommeren i 2010. Etter denne sommeren gikk alt til helvete. All energien min ble så å si sugd ut av kroppen min, jeg gadd ikke å gjøre noe. Fag som jeg lå på 5’ere og 4’ere var jeg nede på 3 og 2 nå. Selv mine favorittfag gikk det dårlig med. Jeg ville ikke gå ut, og gadd ikke å lese. Jeg følte til og med at jeg hadde glemt alt jeg hadde lært tidligere i mitt liv, alt jeg hadde lest av bøker og lært gjennom andre kanaler. Og når jeg forsøkte å lære noe nå, glemte jeg det med en gang. Jeg kunne ikke lese bøker lenger enten fordi jeg ikke kunne konsentrere meg eller huske det jeg leste, selv ikke bøker av Jules Verne som jeg så flittig leste i mine yngre dager i 6. klasse fant jeg mulig å starte på grunn av det som nå var et vanskelig språk. Det er som kroppen ikke orker å lære noe, samtidig som at jeg har blitt født på ny med et tapt hukommelse og manglende vilje. Alt føles nytteløst, uansett hvor mye jeg prøver å overbevise meg om det motsatte. Hele året prøvde jeg å overvinne denne følelsen som hadde tatt over meg og gjort meg ukjent til meg selv, men uten hell. Denne håpløsheten har gjemsøkt meg i et helt år nå, et helt år hvor jeg har nærmest ruinert mine utdanningsmuligheter, et helt år med null lærdom, kompetanse eller utvikling. Det er åpenbart hva det er jeg går igjennom: Depresjon. Men jeg har nådd et punkt hvor jeg rett og slett ikke orker mer. Det må da eksistere måter å kunne komme seg ut av denne tenåringsdepresjonen på, en måte å ta tilbake det tidligere liv. Er det noen som har gått gjennom noe slikt som kan hjelpe meg? Endret 27. juli 2011 av jesus124 2 Lenke til kommentar
Pin up Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) *Innlegg slettet* Endret 27. juli 2011 av Pin up Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 HAr du vært hos legen og sjekket alle verdiene dine? Dårlig konsentrasjon og lite energi kan f.eks komme av at du ikke får i deg nok av noe du burde ha mer av. Nevn alt dette til legen din så kan du og legen din komme frem til hvilke prøver som trenger å bli tatt for å utelukke fysisk ''sykdomstilstand''. Vurder også med legen om du føler det er gunstig med psykolog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå