BoarderXtrem Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hello. Bare lurer på om det vil være best å bruke bare 3 kanaler enn å fylle opp alle 6. Har satt inn 6 av 2 gb nå, men burde jeg heller ha hatt 3 X 4 gb? eller bare kjøre 6 gb. Vet jeg ikke trenger 12, men har jo det liggene så må man jo bruke det hehe. HW i sign.. Takk for svar.. Lenke til kommentar
rosegg Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Det lønner seg å fylle opp alle slottene , da får du litt mindre ram per brikke . Da er det mere stabilt. Lenke til kommentar
Vent180dager Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Kan ikke si jeg vet mye, men jeg leste ett sted at mindre RAM brikker = raskere, men jeg trenger bekreftelse på dette, kan hende rosegg har rett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Det lønner seg å fylle opp alle slottene , da får du litt mindre ram per brikke . Da er det mere stabilt. Helt feil Flere RAM-brikker -> minnekontrolleren må takle flere brikker -> større belastning -> Høyere strømforbruk -> høyere overklokker er vanskelige/umulige. Ideelt kjører man med så mye RAM man trenger, lavere tetthet per brikke blir raskere, minnebåndbredde har dessverre fint lite å si på ytelsen og man kan fint kjøre to minnebrikker på en i7-920 uten å merke forskjell. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå