Gå til innhold

Kroppsvekt treningsprogram

Anbefalte innlegg

Skal mekke et treningsprogram for styrketrening kroppsvekt, som jeg skal utføre annenhver dag fremover. I hviledagene kjører jeg 4x4 intervall-trening, som jeg har veldig godt tak på. Men styrketrening med kroppsvekt synes jeg er veldig vanskelig å sette sammen. Her er det jeg har så langt:

Abs; THE PLANK

1. 2 minute right side plank

2. 2 minute left side plank

3. 30 seconds rest

4. 2 minute regular plank

5. 60 seconds of rest

6. 2 minute regular plank

-----

Chest, Triceps; PUSH-UP

3 set av så mange push-ups jeg klarer. (skal jeg tippe blir dette ca 13-22 eller noe i den dur)

-----------

Hva mer? Jeg ser jeg mangler ryggtrening. Forslag der? Og er det da noen andre kroppsdeler jeg har glemt? :p

Underkropp, hvordan trene det?? Squats synes jeg er fryktelig kjedelig og ubehagelig, men det er kanskje ingen fullgode alternativer med kroppsvekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo 2 vanlige versjoner av hang-ups til ryggtrening, i tillegg til motsatte situp, dvs rygghev, og svømming for mer utholdende trening. Til bein er jo jogging, bakkegang, utfall og tåhev rimelig dekkende.

Alle øvelsene du nevner der med unntak av svømming og jogging (husk at jeg driver med beinhard intervall-trening i "hviledagene" nå da, da behøves ikke jogging eller svømming synes jeg :)) er dessverre helt nye for meg, jeg er virkelig en skikkelig rookie. Men takk for tips, skal begynne å google i vei om få strakser!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...