Gå til innhold

Bærbare til CNC-tegning

Anbefalte innlegg

Jeg skal finne en bærbar på minst 15,6 tommer, og den mest krevende oppgave, og der med den vi orientere oss etter er at den skal kunne håndtere å tegne og simulere ganske komplekse CNC-frese modeller.

Jeg veit ikke om slike ting tar i bruk grafikkort, men programmene som brukes er Corel Draw og Filou. Jeg tror dog ikke at disse trenge så kraftig grafikkort, det er rent 2d ved tegning. Jeg har heller ikke fått et fast budsjett, men det skal være så billig som mulig, jeg sette tak på 5000kr, men som sagt vil ikke ut med mer en nødvendig.

Så hovedfokus ligge på ytelse og den kan gjerne også være større en 15,6, men da blir det vel mindre ytelse for penger også. Også skal det være noe lunde pålitelig, altså helst ikke noe "problem-maskiner"

Har ikke så mye peiling på bærbare, så jeg teller på deres forslag og tips.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lite peiling paa PCer selv. Men vi hadde noen simple dell pcer paa skolen som vi kjorte 3D tegneprogram for CNC. Husker ikke helt hva det het.

Saa for 2D tror jeg du kan bruke det meste.

Ja, men jeg er ute etter best for buck, siden vi ikke vil gir ut mer penger en nødvendig.

Jeg har nå bare kommet frem til en som jeg tror kanskje er bra, men som sagt jeg er ikke ekspert på barbære.

http://www.prisjakt.no/product.php?e=790910

Den har intel GMA HD, veit ikke om det kanskje er litt smått. Og 3GB ram, 4 hadde vært bedre siden behoved for ram kan blir ganske stort ved tegning etter det vi har erfart med gammel Pcen.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...