underdark Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hei, har fått i oppdrag å fikse ny maskin til mamma. Det eneste kravet hun har sagt eksplisitt er at den må ha dvd-brenner, ellers vet jeg hun skal bruke den mest til mail, surfing og håndtere et stort bildearkiv av bilder hun knipser. Tenker det er greit at den har litt kraft, da hun levd med et gammel røkkel av en maskin veldig lenge nå. Hun har også en del jobbprogrammer (statoil) som er tungt og tregt og sikkert er glad i en del minne. Hun trenger ikke høyttalere, skjerm, mus eller tastatur. I utgangspunktet tenker jeg ferdigmaskiner, så jeg slipper å få så mye skru- (og kanskje spesielt oppfølgings)-ansvar, og da denne: Acer fra mpx Liker at den har i5, og en del minne. Det er ikke spesielt viktig å spare en tusenlapp for å gå ned i cpu-kraft og minne. Det er også et krav at den kjøpes på en av nettbutikkene som har pick-up i Sandefjord, som f.eks mpx og komplett (har det kommet flere?). Noen som er litt mer up-to-date enn meg som har noen råd, eller mener dette er et bra valg ? på forhånd takk Lenke til kommentar
srbz Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Joda, den duger til den bruken du beskriver. Det gjør forsåvidt nær sagt alle maskiner av nyere dato så lenge de har DVD-brenner. i5-prosessor er vel og bra, men vil på ingen måte tilføre noe ekstra kontra f.eks. i3 så lenge bruksområdet er surfing, mail og administrere et bildearkiv. Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 (endret) skulle bruke noe statoilprogrammer da, så kommer litt ann på hvor tunge disse er, men tenker kanskje 8 gb ram Endret 27. juli 2011 av Balrog11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå