Skribenten_ Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg har vært i 3 særriøse forhold i mitt liv, hvor man kan si begge partner har elsket hverandre like mye. Men på en eller annen måte har jeg alltid sittet med en føelse av at jeg elsket min kjære høyere en henne elsket meg. Jeg vet ikke om det ligger litt i naturen, at mannen skal være den som gir kvinnen trygghet, bli passet på og beskyttet. Hun er mitt ansvar for et lykke lykkelig liv, og alt jeg trenger er at hun skal være lykkelig med meg. Men jeg føler at når en kvinne elsker sin mann, så elsker hun den tryggheten og kjærligheten han gir henne, og som gjør henne lykkelig. Og hun trenger nødvendigvis ikke å gi av seg selv like mye som mannen. kanskje jeg tar feil, kanskje ikke..men jeg lurer på om mannens kjærlighet til kvinnen faktisk er sterkere en kvinnens kjærlighet til mannen? La oss se dette fra natur perspektivs side, Vis det er slik at mannens kjærlighet til kvinnen er sterkere, så kan jo det forklare saken på hvorfor det er ofte menn som sliter ved et brudd i et parforhold. Mannen vil føle at han har mistet sitt "eierdel" mens kvinnen vil føle at hun mistet sin "eier". I hvilket grad den ene er værre en den andre kan diskuteres, men det er jo ingen tvil om, at det å miste sin "eiendel" er tyngere. Grunnen til at jeg tar opp dette er fordi jeg i mitt siste forhold tenkte en del på det. De gangene vi sa "jeg elsker deg" til hverandre, var det alltid en liten stemme i bakhodet mitt som sa "men du elsker henne mer en hun elsker deg". Noen som er enig eller uenig med meg? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Tja, si det da, hvorfor gadd Julie å ta livet av seg selv og følge Romeo i hans død hvis hun ikke elsket han like mye som han gjorde? Det er ikke gitt at menn generelt tar det tyngere enn kvinner, alle er forskjellige og tar slikt forskjellig, uavhengig av kjønn. Når det er sagt så kan det være at menn føler seg mer som en ''taper'' hvis de ikke klarer å holde på ''drømmen'' de hadde om at dette var kvinnen de skulle gifte seg med og være sammen med resten av livet? Man må spørre seg selv om det virkelig er kvinnen eller forholdet de sørger over når det har gått lengre tid. Om det er den faktisk person de fortsetter å drømme om og hige etter, eller hva som ''kunne ha vært''. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg er uenig. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Uenig. Hvor sterkt noen elsker noen andre er ikke basert på kjønnet, men på personen. 5 Lenke til kommentar
bublizz Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 La oss se dette fra natur perspektivs side, Vis det er slik at mannens kjærlighet til kvinnen er sterkere, så kan jo det forklare saken på hvorfor det er ofte menn som sliter ved et brudd i et parforhold. Mannen vil føle at han har mistet sitt "eierdel" mens kvinnen vil føle at hun mistet sin "eier". Tror ikke det er et sunt parforhold hvis en "eier" den andre.. 2 Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Noen som er enig eller uenig med meg? Er uenig med det du skriver, og du har et rart syn på et parforhold. De gangene vi sa "jeg elsker deg" til hverandre, var det alltid en liten stemme i bakhodet mitt som sa "men du elsker henne mer en hun elsker deg". Da burde den stemmen i bakhodet ditt også si: "Du må skjerpe deg og ikke tenke slike tanker, og at det ikke har noe med hvor MYE man elsker hverandre" La oss se dette fra natur perspektivs side, Vis det er slik at mannens kjærlighet til kvinnen er sterkere, så kan jo det forklare saken på hvorfor det er ofte menn som sliter ved et brudd i et parforhold. Hvor får du den konklusjonen ifra? Vil ikke si det er et bestemt kjønn som sliter mer enn den andre, det kommer vel heller an på personen Har du samme tankegang om hvem av dere som tjener mest penger? Endret 28. juli 2011 av -Léon- Lenke til kommentar
Mr_skeptisk Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Svaret er enkelt, som ofte ellers: It depends. Her vil der være forskjeller fra forhold til forhold. Men essensen er imidlertidig at ethvert forhold må jobbes med av begge parter, og dersom det ikke skjer, så kan det gå galt. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hvor får du den konklusjonen ifra? Vil ikke si det er et bestemt kjønn som sliter mer enn den andre, det kommer vel heller an på personen Frekvensfordelt vil flere menn slite med avslutning av et forhold enn kvinner. Dette årsaksforklares (så vidt jeg husker) med at kvinnene er de som tar initiativet til å avslutte det, og er de som har tenkt gjennom alt lenge. Jeg vil mene det handler om dårlig kommunikasjon, som fører til at kvinnen/mannen ikke snakker sammen; mannen tror det er helt greit mellom dem, kvinnen synes ikke det. Kvinnen bestemmer seg for å avslutte det, mannen er sjokkert. --- TS: Virker som du skaper virkeligheten, framfor at du tolker den. Om noe, fra naturens side, skulle kvinnens kjærlighet være sterkere. Kvinnen bærer fram barnet i 9 mnd, mens mannens offer for det er litt sæd. Kvinnen burde derfor gjøre alt hun kan for å få mannen til å være trofast/bli ved henne. Som kan forklare hvorfor kvinner i større grad sliter med emosjonelt utroskap, og menn med seksuelt utroskap (seksuell trofasthet sikrer at barnet faktisk er hans). Lenke til kommentar
Ntaw Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 + at menn er mindre sosiale enn kvinner og har ikke like mange å støtte seg på etter et brudd. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå