Gå til innhold

Kan ikke overføre noe som helst ekstern harddisk.

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en boxee box i går, og koblet min 1 TB harddisk til denne (Mac OS Extended Journaled).

Etter en stund prøvde jeg å overføre noen filer til harddisken (koblet til macen), men absolutt ingen filer vil kopierers over. Om jeg kopierer en mappe, vil bare mappen, men uten innholdet kopierers. Om jeg kopierer en enkelt fil, vil filen kopiere over (stor fil, slik at man ser hvor lang tid det er igjen), og det vil komme den velkjente lyden som sier ifra at filen er ferdig kopiert. Men filen ligger ikke på harddisken!

På "Get Info" står det at jeg har "Read&Write" muligheter, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer.

Må jeg formaterer for å få dette fikset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en boxee box i går, og koblet min 1 TB harddisk til denne (Mac OS Extended Journaled).

Etter en stund prøvde jeg å overføre noen filer til harddisken (koblet til macen), men absolutt ingen filer vil kopierers over. Om jeg kopierer en mappe, vil bare mappen, men uten innholdet kopierers. Om jeg kopierer en enkelt fil, vil filen kopiere over (stor fil, slik at man ser hvor lang tid det er igjen), og det vil komme den velkjente lyden som sier ifra at filen er ferdig kopiert. Men filen ligger ikke på harddisken!

På "Get Info" står det at jeg har "Read&Write" muligheter, så jeg skjønner ikke helt hva som skjer.

Må jeg formaterer for å få dette fikset?

Prøv å reformatere harddisken. ser ut som det er problemet. Vet ikke hvordan det fungerer i Mac OS, men prøv å sett Read&write til Read only og se hva som skjer

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Disken er trolig formatert med NTFS, og dette kan ikke Macen din skrive til.

Du må formatere til et format Macen takler, eller gjøre som jeg har gjort. Jeg kjører ubuntu i paralells og bruker det til å kopiere filer fra Macen til eksterne disker. På den måten takler alle PCene mine diskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...