Gå til innhold

jeg har et lite problem. det kommer 3 pipelyder

Anbefalte innlegg

i dag nå netopp så tok jeg av en jumper og satt den på en annen plass på hovedkortet, dvs. jeg skulle prøve å få av pc speakeren. men det gikk det ikke. når jeg fikk maskina i gang igjen så kommer det først en pipelyd som vanlig men så kommer det 2 pipelyder til. men så kommer den ikke lenger. noen som vet hva det kan være? sitter på laptoppen min akkurat nå.

tror jeg skal få installert Windows igjen, men jeg lurer på hvordan jeg for bort noen av lydene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du tenkt på å sjekke minnebrikkene, har vært borti at de har løsna ved vedlikehold tidligere og da oppstår sånne problemer som at når den piper 3 ganger.

Du skriver også at du skulle deaktivere pc speakeren.

Er det den innebygde speakeren du skal fjerne eller lydkortet.

Er det lydkortet er det rett at du flytter en jumper, men er det pcspeakeren står den på de aller fleste hovedkort sammen med strømledningene til kabinettet. En ganske bred plugg.

Kan være du rett og slett har fjerna feil jumper eller rett og slett har vært borti minnebrikka slik at den har løsna. :yes:

Lenke til kommentar

har fått maskina opp å gå igjen. når jeg flytta tilbake jumperen så det ut som at alt var bra, men nei da. samme lydene kom igjen. nei jeg var ikke borti minnebrikken min. jeg fant ut at, jeg måtte restarte biosen min for at pc`ene skulle virke igjen, men jeg angrer når fordi at jeg formaterte. nå som jeg har fått windows opp å gå igjen så går den litt tregt, men det blir sikkert fiksa snart. jeg fant ut at den jumperen som jeg flytta på var til bios batteriet :D ikke speakeren som jeg trodde. det var derfor den vart litt rar under installasjonen av windows, det kom 5 minutter ut i installasjonen så hengte maskina seg å jeg måtte starte på nytt. vart ganske stressa egentlig, men alt ordna seg når jeg fikk restarta biosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...