Gå til innhold

Noen som har tatt generell studiekompetanse på 1 år?

toy_man

Anbefalte innlegg

Hei

Planen min er å ta generell studiekompetanse på 1 år i tillegg til fysikk 1 (vil også ta matte R1 og R2).

Har fagbrev derfor slipper jeg samfunnsfag og engelsk. Så lurer på om det er noen som kan si litt om hvor mye jobbing jeg kan forvente? Blir det slitsomt?

Planen min er å gå på Sonans. Og ta 2 eksamener på vinteren og det blir 6 på våren. Norsk og historie kommer til å være helårs fag. Resten er semester fag.

Vinter:

Matte R1

Naturfag VG1

Vår:

Norsk skriftlig

Norsk muntlig

Norsk sidemål

Matte R2

Fysikk 1

Historie VG3

Hvor vanskelig er det å få en grei karakter i disse fagene? Jeg er flink på skolen, det er bare at jeg ikke har vært i nærheten av skolearbeid på 3 1/2 år :/

Vil gjerne høre fra noen som har vært borti nesten det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei

Planen min er å ta generell studiekompetanse på 1 år i tillegg til fysikk 1 (vil også ta matte R1 og R2).

Har fagbrev derfor slipper jeg samfunnsfag og engelsk. Så lurer på om det er noen som kan si litt om hvor mye jobbing jeg kan forvente? Blir det slitsomt?

Planen min er å gå på Sonans. Og ta 2 eksamener på vinteren og det blir 6 på våren. Norsk og historie kommer til å være helårs fag. Resten er semester fag.

Vinter:

Matte R1

Naturfag VG1

Vår:

Norsk skriftlig

Norsk muntlig

Norsk sidemål

Matte R2

Fysikk 1

Historie VG3

Hvor vanskelig er det å få en grei karakter i disse fagene? Jeg er flink på skolen, det er bare at jeg ikke har vært i nærheten av skolearbeid på 3 1/2 år :/

Vil gjerne høre fra noen som har vært borti nesten det samme.

Hei!

Jeg har tatt GENS fag på 1 år som privatist. Har fagbrev, og slipper dermed samfunn og engelsk. Var borte fra skolebenken i 5 år.

Fordelt slik.

Høst:

Historie (muntlig)

Matematikk 1P+2P (skriftlig)

Vår:

Norsk Muntlig (muntlig)

Norsk Sidemål (skriftlig)

Norsk Hovedmål (skriftlig)

Naturfag (muntlig)

Fysikk 1 (muntlig)

Alle mine fag ble tatt gjennom 1 semester.

Jeg har dog gjort meg noen erfaringer av oppsettet jeg hadde.

Alle muntligfag tas på 1/2 år. Muntligfag handler mest om man har gjort en god jobb med å forberede de ulike temaene du skal opp i.

Lag et godt og kort sammendrag som er enkelt å lære, og du kan du bruke disse på eksamen som huskeliste. Ved eksamen er det copy/paste over til arket du får utlevert. Dette gikk veldig bra for min del. Leste heller ikke mye, men må innrømme at lesedagene før eksamen var veldig effektive.

Norsk muntlig ville jeg tatt over 1 år, sammen med hovedmål og sidemål, da norsk kan være et ganske tungt fag for mange.

Her har du en side hvor det er laget sammendrag i forskjellige fag, noddi.com, som kan hjelpe deg med historie og norsk.

Matematikk R1 og R2 er realfag, og kan være tungt stoff dersom du har vært borte fra skolebenken en godt stund og disse fagene nok jobbes med oftere enn de andre. Husk at du ikke må la disse fagene gå utover din mulighet til å få GENS med gode karakterer.

Nå vet jeg ikke hvilke fag du liker/ikke liker, men det vet du selv.

Jeg har ikke tatt disse selv, men skal ta hvert tema gjennom 1 semester.

Fysikken for min del gikk veldig bra. Dette fordi det er et gøy fag og skiller seg ut i fra tørre teoretiske fag.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...