Icetears Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Jeg ser etter en ny type kampsport, jeg drev tidligere på med Taekwando og vil holde meg i den "stilen" da dette er noe jeg er komfortabel de med de myke bevegelsene, men jeg må si jeg ble ganske mettet av kun mønstergåing. (NTN) Noen forslag? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hva med en "kampsport" som er brukens i virkelige situasjoner? http://www.kravmaga.net/ Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 27. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2011 KravManga så LITT intressant ut, bare synd at det ikke blir praktisert i Trondheim når jeg ser på listen deres over hvor jeg kan trene det.. :/ Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 http://www.kravmagatrondheim.no/ Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 (endret) Kun mønstergåing i NTN? Hvor lenge drev du på med det? I TKD er mønster kun en av mange disipliner. Og folk som klager på mønster har heller ikke forstått hva mønster er godt for, utenom at det kreves for å få nytt belte. Jeg kan ramse opp: fysisk fostring, grunnteknikk, spesialteknikk, mønster, lagmønster, fri- og semifri-sparring, arrangert sparring (stegs-, tradisjonell- og modellsparring), knusing, teori, selvforsvarsteknikker (ho sin sul) m.m. I det hele tatt er TKD blant de mest varierte kampsportene. Noe annet som tyder på at du ikke gikk særlig lenge på det, er at du ikke skriver navnet riktig. Det skrives: Taekwon-Do. Når det gjelder hvilken annen kampsport som er noe for deg, så må du først finne ut hva som interesserer deg også hva som finnes i nærområdet ditt. Hvilke punkter er det som passer deg? -Jeg vil trene med våpen -Jeg vil trene med bare hender og føtter -Jeg havner ofte i bråk og trenger derfor å lære å forsvare meg så effektivt som mulig -Jeg vil lære noe som virker flashy, akrobatisk eller "mystisk" -Jeg vil konkurrere -Jeg vil trene en asiatisk stilart -Jeg vil trene en europeisk stilart -andre ting? Endret 29. juli 2011 av MikkelRev Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Kun mønstergåing i NTN? Hvor lenge drev du på med det? I TKD er mønster kun en av mange disipliner. Og folk som klager på mønster har heller ikke forstått hva mønster er godt for, utenom at det kreves for å få nytt belte. Jeg kan ramse opp: fysisk fostring, grunnteknikk, spesialteknikk, mønster, lagmønster, fri- og semifri-sparring, arrangert sparring (stegs-, tradisjonell- og modellsparring), knusing, teori, selvforsvarsteknikker (ho sin sul) m.m. I det hele tatt er TKD blant de mest varierte kampsportene. Noe annet som tyder på at du ikke gikk særlig lenge på det, er at du ikke skriver navnet riktig. Det skrives: Taekwon-Do. Når det gjelder hvilken annen kampsport som er noe for deg, så må du først finne ut hva som interesserer deg også hva som finnes i nærområdet ditt. Hvilke punkter er det som passer deg? -Jeg vil trene med våpen -Jeg vil trene med bare hender og føtter -Jeg havner ofte i bråk og trenger derfor å lære å forsvare meg så effektivt som mulig -Jeg vil lære noe som virker flashy, akrobatisk eller "mystisk" -Jeg vil konkurrere -Jeg vil trene en asiatisk stilart -Jeg vil trene en europeisk stilart -andre ting? Grønt belte, NTN i Trondheim og der var det for det meste mønstergåing. Det hendte ett PAR ganger det var selvforsvar og vi sparret aldri. Hvordan det skrives gir jeg en blank faen i akkurat nå Jeg vil ikke trene med våken, men heller bruke hender og føtter, jeg er ikke ute etter å havne i bråk, men å kunne forsvare om det skjer noe hehe Jeg vil ha en "myk" kampsport med myke bevegelser som sagt.. Ikke karatesaker. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Er ikke kung fu "mykt" da? Kan det være noe for deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå