Gå til innhold

[Løst] Klarer ikke å oppdatere firmware på Corsair SSD

Anbefalte innlegg

Heisann. Har prøvd en stund å oppdatere firmwaren på en litt "eldre" SSD for å få TRIM støtte.

Har lastet ned firmwaren og guiden fra Corsair sine forum link. Der står det at jeg må sette inn filene på en usb som kan bootes.

Etter noen google søk så finner jeg en guide og følger den:

Metode nummer 6 på denne guiden

Men når jeg booter så kommer aldri usb sticken min opp som ett alternativ engang. I boot rekkefølgen i bios har jeg (i den rekkfølgen)

Removable Device

Plextor CD/DVD

ATAPI CD/DVD ROM drive

(c: disken min)

Så vet ikke helt hva jeg har gjort galt eller hva jeg må gjøre for å få oppdatert Corsair disken min. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er alle hovedkort forskjellig, så kan ikke si hva du skal trykke på for din maskin. Jeg får ikke opp minnepennen min i boot devices i bios, men får den opp der jeg kan velge vilken hdd jeg skal starte opp fra. Jeg har et asus hovedkort og bruker F8 for å komme meg til den menyen. Så om du har noen slike valg under oppstart, sjekk om du får den opp der :)

Lenke til kommentar

Som regel når du legger inn ting på USBn så blir det jo da lagt til bootfiler der automatisk.

Sammen med filene som trengs for firmware updaten. Hvis ikke så finnes det jo "make boot-usb" aktige program der ute, men husker ikke navnet her jeg sitter nå. Som funker som så at den lager det for programmet, om det ikke er innebyggd.

Merkelig at F8 ikke funket for deg da det er det som er knappen for å velge boot menyen på mitt Asus Sabertooth kort.

Men om du får opp en liste med hvilke steder du skal boote fra så skal navnet på USB sticken din stå der. Da bare velger du den. Om det ikke gjør det, må du da gå tilbake og prøve å legge inn tingene på USB sticken igjen. Her skal det da ikke stå "windows" på noe, men faktiske navnet på disken din. Mest trolig Corsair XXXX noe... Sammen med faktiske navnet på cd\dvd rommen din.

Ps. Går ut fra du har lest pdf som ligger i linken du la ut? Om du ikke gjør dette 1. steget riktig skjer det fort at du ikke får bootet fra USB som nevnt.

1. Extract all provided zip files to DOS bootable USB Drive.

(You should extract all files into root directory)

- It will create Autoexec.bat file and DSRD folder onto USB drive

Lenke til kommentar

F8 funker, får opp en liste med alle disker og ting som er koblet til pc'en med navn. Men når jeg prøver å boote med usb sticken min så får jeg bare "Boot image not detected" også må jeg restarte for å få bootet på den vanlige disken min.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...